Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 ...at jeg ikke er sykemeldt fordi jeg er lat og at det ikke handler om å ta seg sammen? Jeg blir såret jeg, når min mor eller mann forteller at det kanskje er på tide at jeg kommer i gang igjen og ikke må ligge og kjenne etter så mye. Hvordan skal man få folk til å forstå at graviditeter er individuelle og at selv om min mor klarte å jobbe og ikke kastet opp, så er det ikke dermed sagt at det gjelder for meg. Hvordan skal jeg få min mann til å forstå at selv om jeg har laget middag, eller var ute i byen i en halvtime i går, så betyr ikke det at jeg er i form til å gå i butikken og gjøre storhandel, dra ut og treffe venner eller gå turer. Jeg forstår at det kan være vanskelig å forstå hvordan jeg har det, og jeg hører at når jeg forsøker å forklare så høres det ut som bagateller og sutring, men konstant kvalme, hodepine, svimmelhet, gråtkvalt, sint, hetetokter og vond rygg er faktisk ikke bagateller når man har alt på en gang. Jeg er sikker på at fler her inne forstår hva jeg snakker om. Jeg har ikke blitt sykemeldt av legen min fordi jeg er i stand til å sitte på cafe og skravle, dra i familieselskaper eller faktisk jobbe. Det er så vondt og så provoserende og frustrerende å ikke få forståelse fra de aller nærmeste en gang.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Mange uføre lever hele livet med slik fordømmelse fra familien.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Skriver under her jeg, er ufør selv, og får virkelig "merke" det ang kommentarer fra folk... Har forøvrig stor forståelse for HI, og skjønner at det er sårt. Jeg syns ikke du bagatelliserer noe som helst, som du selv sier, er ikke alle svangerskap like. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 HI her. Takk for støtten. Noen ganger trenger man bare å høre at "du har rett" fra likesinnede Jeg kan forestille meg at det å være ufør og konstant måtte være i en slags forsvarsposisjon må være utrolig slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Du har rett! Har fortalt det til minst mulig at jeg er sykemeldt ut svangerskapet for orker ikke kommentarer... Spesielt fra svigers. Da hun sto på aerobic samme dag som hun hadde termin og spratt, betyr det ikke at jeg er i stand til det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå