Ugl@ Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 ...sies det... Men jeg har dyrket " argurkus gigantikus" og "squashus megalus"..hehe Første agurk er innhøstet, diameter 9cm, lengden ca 15cm, litt sånn "sexylubben" sak, og jaggu var den smakfull også. Årets lengste og kraftigste squash var hele 29 cm og diameter på 12cm, blir vel flere sværinger også. Så langt kun en rød tomat, men mange grønne henger og vi venter i spenning. En liten gul pæretomet blir det, usikkert på om de blir noe mer da det virker som blomstene visner og faller av tross ivrig bestøvnings assistanse og vanning. Ute har jeg en enromt blomkarse som vokser ville veier over alt, og blomsterertene står i full flor de også, plantet 4 stk som klarte seg og har vært så heldig å fått 4 farger ( rosa, lys lilla, røde og hvite). Kirsebærene på trærne vi planta i fjor hadde mange blomster og kart, men bærene er borte, så neste år blir det not når trærne begynner å bli litt større, ripsa er plukket inn og jeg venter nå på at stikkelsbæra skal modne, så blir det safting og sylting. Alt i alt er denne hobbygartner-spiren forholdvis fornøyd og begynner allerede å planlegge neste års sessong, trengs noe ekstra oppvarming og lys til drivhuset så jeg får satt i gang tidligere, ønsker meg tomater i juli og ikke bare i august og september.
blomstre Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 ...her teller størrelsen! På hagen... og jeg har i de siste dagene måtte innse at jeg er stuck med den lille hagen jeg har. Vi finner rett og slett ikke noe større hus med større hage, og begynner nå å helle mot å bygge på huset vi bor i... Så da får jeg planlegge neste års sessong med å lage liste over geriljaprosjekter og hvor jeg kan gå på slang!
Ugl@ Skrevet 18. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2010 Størrelsen på hagen var avgjørende for at vi kjøpte dette huset, for huset alene er i minste laget, men heldigvis nok plass å bygge ut på. Så nå har jeg en stor deilig hagestue med vedfyrt stamp, drivhus, uthus til verktøy og hageredskap og et hageprosjekt som kommer til å ta årevis...var temmerlig igjengrodd her da vi kjøpte det. Geriljaprosjekt høres festelig ut, slang er enda bedre. Tenkt meg på bringebærslang selv, vet om et sted som egentlig er privat, men bæra henger godt utover en offentlig vei og vokser vilt i grøfta, så da er det vel fritt fram.
blomstre Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Knis, jeg har også hagestue ( = pavilijong på terassen), stamp (= oppblåsbart barnebasseng), drivhus (= stooore sørvente vinduer) samt uthus til verktøy og hageredskap (= sportsboden i carporten) faktisk! Også har jeg fått meg klinebenk! Små gleder er også gleder! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå