Gå til innhold

Hjelp - katter driter ned hagen vår!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kjær dyrevenn, men nå begynner naboens 10 katter å gå meg på nervene... De driter overalt - på plenen vår, i blomsterbedene, på parkeringsplassen og nå har de f... meg begynt å gjøre fra seg rett utenfor inngangsdøren vår også. Kan noen være så snille å gi meg råd om hvordan jeg kan få dem til å holde seg unna? Finnes deg noe middel man kan spraye på de aktuelle stedene f eks? Veldig takknemlig for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 katter???

Dere har min store medfølelse.

Skulle ikke vært lov å ha så mange når man bor tett innpå andre.

Skrevet

Åhr, er så irriterende! Vi hadde også det problemet, me skulle kvitte oss med akkurat den plenen og legge heller i stedet uansett. Men fikk tips som jeg ikke fikk prøvet ut, men som skal hjelpe. De liker visst ikke hele pepper, så skal være lurt å legge ut. Det samme med appelsinskall. Ellers så skalen kunne kjøpe noe på dyrebutikk. Håper du finner en god metode, for det der er så ekkelt!!!

Skrevet

10 katter er vel strengt tatt litt i overkant av hva man anbefaller folk å ha også vel... tror faktisk jeg hadde tatt en tlf til mattilsynet som kunne sjekket opp dyreholdet.

Ellers er appelsinskall i blomsterbeddet velkjent triks, men det er jo ikke akkurat så pent da...

Skrevet

Skal visst hjelpe med eddik også, men vet ikke helt hvor ofte man må helle på nytt. Tror også det fins noe på dyrebutikken.

Skrevet

Nå hadde det vært noe med kattekverk-middel ;)

Det fins et pulver å få kjøpt som lukter ille og kattene syns det er enda verre, så de stikker. Vi måtte strø sånn i carporten vår for der dreit nabokattene ned hele tida. Kjøpte det på felleskjøpet. Billigere å høre på Felleskjøpet, Hageland, Plantasjen ol enn på dyrebutikkene. Der er det hvertfall mye dyrere...

Skrevet

Dette er noe for mattilsyn og politi. Du skal bare ikke godta at en haug med katter bruker hagen din som dass. Meld fra, til mattilsyn og politi og forlang at noe blir gjort. Er dette tettbygd strøk, ala boligfelt? I så fall er det totalt uholdbart å ha så mange katter.

Skrevet

Oi, 10 katter?? Og vi som sliter med 2 nabokatter. Jeg føler med deg. Det jeg føler har hjulpet her er pepper. He he, de på butikken må jo begynne å lure når jeg kjøper en haug med pepperposer :) Kjøpte også et kattemiddel på Hageland som hjelper, men det lukter fryktelig så skjønner at kattene løper :)

Skrevet

Takk alle sammen, både for empati og råd :o) Kan trygt si dette er i overkant. Vi bor i et tettbygd strøk og hun har 10 katter, 4 hunder og en papegøye! Har tenkt på å kontakte mattilsynet, ja. Ekkelt er det, og jeg skal prøve ut diverse av metodene dere foreslår for å finne det mest effektive. Takk & takk :o)

Skrevet

Mine foreldre hadde det problemet hjemme hos seg.

De kjøpte et grønt middel som de la der hvor katten gjorde fra seg. Dette middelet er i grønne klumper og når man ser på det kan det nesten minne om grønne dekorstener. Man får bedre effekt dersom man spyler litt vann på dem. Det lukter faktisk veldig godt, vet man ikke om hva det er så tror man det er en eller annen blomst som lukter!!

Vet ikke hvor de har handlet det, men tror det var i en dyrebutikk de kjøpte det!!

Skrevet

Med slike horder av katter hjelper ingen gode eller dårlige kjerringråd.

Hvis dere er så heldig å ha tomt/plen som kan gjerdes inn:

Dra ned på nærmeste Felleskjøpet, og kjøp elektrisk kugjerde, og monter det opp midt i f eks en hekk.

Ingen unger blir skadet.

Og ingen katter, rotter, grevlinger og annet kommer nær plena deres noensinne igjen ;)

Skrevet

Med gjerde så må du hvertfall ha ganske sterk strøm dersom du skal klare å ha litt strøm igjen i det. Dersom du setter det midt i hekken går strømmen til jord og da hjelper det lite. Tro meg, vi har vært på hestejakt noen ganger pga en busk vi har oversett ved gjerdet rundt jordet :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...