Gå til innhold

Symptomer i tvillingsvangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med tvillinger i uke 10+4. Har inntil uke 10 vært veldig uggen/kvalm nesten hver dag, og svangerskapet har forløpt seg ganske likt som da jeg gikk gravid med sønnen min. Altså hverken mer eller mindre kvalm...

Nå har jeg de fire siste dagene merket at kvalmen/uggenheten har avtatt betraktelig, og blir selvfølgelig bekymret...

Noen andre som har hatt/har det slik?

Vet at mange blir bedre av kvalme rundt uke 10, men gjelder dette også for tvillinggravide?

Innbiller meg jo at når man er gravid med tvillinger så bør symptomene omtrent være dobbelt så gjeldende...., men det er kanskje like individuelt som alt annet?

Hadde bare vært så fint om å høre om andre som har hatt/har det på samme måten for å normalisere det litt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :). Jeg er også gravid med tvillinger og er i min uke 16 nå.

Syntes det står mye forsjellig skrevet, men den info jeg har fått fra tvillingforeldreforeningen er at tvillinggravide ofte sliter med svangerskapskvalme og at det ofte kan vare litt lenger en med enlinger.

Kvalmen min startet da jeg var i uke 4 og ga seg (for 1 uke) da jeg var i uke 10 - 11.. men min kvalme kom tilbake og er fortsatt noe kvalm nå som jeg er uke 16. Har gitt seg veldig da.

Prøv og ikke bekymre deg :).

Skrevet

Takk for svar!

Blir så bekymret når alt ikke er etter boka...

Skal på ultralyd i morgen, så håper jeg får et positivt svar da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...