Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 For noen dager siden stod jeg på bussen som var overfull. Jeg mått stå og holde på barnevogna med en hånd og holde meg fast med en annen. Så kommer det en dame inn på bussen, jeg flytta vogna etter beste evne for at hun skulle komme forbi. Hun går og mumler uforstålig frem til hun står 10cm fra ansiktet mitt og skriker: Drittmennesker, dere skulle ikke få lov til å være i trafikken i det hele tatt. Jeg er måløs og ser dumt på henne. Så tar hun tak i vogna og begynner å riste på den, så hardt at jeg måtte bruke krefter for at den ikke skulle velte, jeg ber henne slippe vogna så rolig jeg kan. Da sier hun: Jeg skulle kasta hele vogna av bussen!! Jeg ble sjokkert, jeg klarte ikke få frem et ord, jeg har aldri slått et menneske, men herregud så nærme jeg var da.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Hva feiler det visse mennesker? Var det ingen andre passasjerer som så dette, og reagerte? :s Jeg hadde blitt så forbanna, hadde sikkert dyttet henne vekk fra vognen eller noe.. Kanskje ikke så lurt, men man rister ikke i en barnevogn på den måten.
Sweet Amber Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Slo du ikke? Hun kan være veldig glad det ikke var meg eller noen med mitt temperament hun hadde støtt på.. (nei, jeg er ikke voldelig, men jeg beskytter barna mine med alle tilgjengelige midler...)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Var hun litt i ubalanse? Vanlige folk oppfører seg ikke sånn. Hadde det skjedd meg hadde jeg sikkert blitt livredd og sint på samme tid. Om noe/noen truer barnet mitt blir jeg tigermamma
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Og det ramlet deg ikke inn at denne damen sannsynligvis er mentalt syk?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Mentalt syk eller ikke... Så lenge de ikke opplyser om det selv, så kan en ikke ta hensyn til det når en reagerer. Jeg hadde ikke vært nærme og slå, jeg hadde faktisk slått! Møtte på ei gal ei i gågata her når gutten var rundt året. Han lå og sov i vogna, og det passa visst ikke hu at jeg gikk akkurat der hun hadde tenkt å gå, så hun klapsa til ham midt i hodet nede i vogna! Jeg fikk de andre jeg gikk med til å passe vogna mens jeg kjeppjagde henne rundt i hele sentrum, og når jeg fikk tak i henne så var jeg så forbanna at jeg løfta hu opp! Ble ganske skremt kan du si. Hun hadde visst lagd mye sånn bråk i sentrum for tull, så politiet brydde seg ikke. De tok imot anmeldelsen jeg la inn, og sa at det var på tide at noen stod imot "sånne som hu".
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Jo, er sikkert ikke helt i balanse, så jeg er glad jeg ikke provoserte hun. Men jeg var helt fortvila når jeg gikk av bussen, mentalt syk eller ei, det er en av de mest ubehaglige situasjonen i mitt liv.
Himmel og hav Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Mennesket må jo ha vært sykt på et eller annet vis. Det er det eneste som kan forklare, men ikke forsvare, en sånn oppførsel. Godt gjort av deg at du holdt deg rolig og sørget for at situasjonen ikke eskalerte!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Mentalt syk eller ikke... Så lenge de ikke opplyser om det selv, så kan en ikke ta hensyn til det når en reagerer. Jeg hadde ikke vært nærme og slå, jeg hadde faktisk slått! Møtte på ei gal ei i gågata her når gutten var rundt året. Han lå og sov i vogna, og det passa visst ikke hu at jeg gikk akkurat der hun hadde tenkt å gå, så hun klapsa til ham midt i hodet nede i vogna! Jeg fikk de andre jeg gikk med til å passe vogna mens jeg kjeppjagde henne rundt i hele sentrum, og når jeg fikk tak i henne så var jeg så forbanna at jeg løfta hu opp! Ble ganske skremt kan du si. Hun hadde visst lagd mye sånn bråk i sentrum for tull, så politiet brydde seg ikke. De tok imot anmeldelsen jeg la inn, og sa at det var på tide at noen stod imot "sånne som hu".
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Dette var jo ikke en normal oppegående kvinne. Det forstår du også? Selvsagt blir du sint og har lyst til å slå, men jeg er villig til å vedde høyrearmen min på at den dama har et langt diagnoseregister. Det er viktig å forstå at enkelte handlinger ikke akkurat er viljestyrt i beste evne.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Hahahahaha.... Er du dum? Forventer du at psykisk syke mennesker skal informere om sin sykdom før de oppfører seg irrasjonelt? Hahahahahaha...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Mentalt syk eller ikke, jeg tror ikke jeg ville klart å vært så rolig i en slik situasjon. Jeg bryr meg ikke så mye om folk er frekke eller sier de merkligste ting, men begynner noen å riste på barnevogna eller virke truende på noen måte ovenfor barnet mitt, så eksploderer jeg. Jeg er ikke typen til å slå, jeg bare tar tak i armen og vrir den rundt, de allerfleste vil fort gå i knestående eller ikke kunne klare å bevege seg no særlig uten at jeg strammer grepet.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Nei det var ikke det jeg sa. Jeg sa at så lenge en ikke vet om det er slik eller ikke, så er ikke det noe en kan ta i betraktning før en reagerer. I sånne situasjoner så må en bare _reagere_. Skal en liksom tenke "jaja, hun er nok bare syk stakkar" hvis de rister ungene dine og en risikerer at de blir skadet av det? Er du dum 11:35?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Dette tror jeg ikke på. Du sprang rundt i hele sentrum i stedet for å ta vare på ungen din som hadde blitt klapsa i hodet av en psykisk syk person. Du virker da særdeles sjarmerende. Dessuten er politiet ubrukelig i din lille by, jeg mener om de godtar at du som sivil er voldelig og de synes det er OK at noen stod i mot sånne som hu....regner med at du mener folk med en eller annen form for psykisk lidelse.....Herregud for en idiot!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Eeeehm.. har du lært deg å lese? Det var andre som tok seg av ham, og NEI jeg er ikke interessert i å la andre slippe unna med vold mot barn. Den dagen noe slikt skjer med dine unger så skjønner du reaksjonen. Og nei, det var ment "sånne som hu" i den forstand slike som lager bråk, er voldelige for ingenting, og som til stadighet er i kontakt med politiet pga slikt! Og nei, det å løfte noen opp og gi dem en kraftig beskjed er ikke vold. Hvis du definerer det som vold, så må du være utrolig pinglete...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Jeg lurer på hvor mentalt frisk du er som jager en psykisk syk person rundt i byen.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 "Hei, jeg er bipolar og nå skal jeg ta tak og riste skikkelig i vogna mens jeg skriker deg i øret, din dritt"
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 Et veldig godt argument MOT å bruke offentlig transport. Mange gode egentlig. Trangt, ikke sikkert en får komme med i det hele tatt, og en vet aldri hva slags situasjoner som kan oppstå. lenge leve egen bil
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #20 Skrevet 18. august 2010 Hehehehe... Du er virkelig litt tett. Situasjonen som beskrevet av HI gjør det overveiende sannsynlig at personen er syk. Din første respons virket dermed temmelit dustete.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #21 Skrevet 18. august 2010 jada, jeg er fæl. Jeg blir sint når voksne folk mishandler ungene mine. Helt grusomt, slikt burde da virkelig være tillatt! Skulle jeg altså tenkt som så at det er greit, vedkommende kan jo ha en diagnose? Nei vet du hva, her godtas ikke sånt nei, og diagnose eller ikke: Det driter jeg i så lenge det går ut over mine barn!!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #22 Skrevet 18. august 2010 Fæl er du sikkert ikke, men du er hverken stabil eller normal som jager mennesker rundt i byen.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #23 Skrevet 18. august 2010 mulig du er fæl anon. 11:58, men jeg hadde sikkert vært enda fælere hvis noe sånt hadde skjedd med mitt barn. Jeg hadde nok knøvla a ned i bakken til hu hadde trygla, ingen om det så hadde vært presidenten av USA hadde slippi unna med no sånt!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #24 Skrevet 18. august 2010 anonym 11:58, jeg hadde muligens reagert på samme måte. Faen til oppførsel!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #25 Skrevet 18. august 2010 Ok, så det er unormalt å reagere når slikt skjer. Godt å vite, for om det skjer ved et annet tilfelle så skal jeg spørre om vedkommende ikke har lyst til å slå en gang til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå