Gå til innhold

Noen som har noen formening om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er sikkert litt tullete av meg men... jeg har hørt at dyr kan føle ting om eieren sin.. som f.eks jeg leste en gang om en katt som varslet eieren sin om at hun hadde brystkreft....

fordi jeg har en hankatt som alltid har vært veldig folkesky, han vil ikke klappes og han vil helst ikke røres i det hele tatt.. han er ute hele dagen, kommer inn og spiser litt og så går han ut igjen og er ute hele natta...

men de siste dagene så har han begynt å vokte meg føler jeg.. han vil ikke ut, han blir urolig når jeg går ut, han ligger omtrent oppå meg hele dagen og sover ved føttene mine hele natta og følger meg fra rom til rom, til og med på do.. dette starta for et par uker siden.. jeg er gravid og er midt i uke 32 av svangerskapet...

det virker som han veit noe jeg ikke veit.... hehe.. dette er ekstremt unormal oppførsel av han.....

noen som har meninger om dette eller har opplevd noe sånt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal du ta på største alvor. Dyr har en eller annen form for intuisjon når det gjelder menneskene deres, jeg har opplevd det flere ganger, og har hørt mange historier.

Så legg du bare merke til om han endrer seg igjen, eller gir noen spesielle signaler. Det kan også hende han bare har forstått at han må passe litt ekstra på deg nå for tiden.

Skrevet

Måten katten din oppfører seg på, er nok ganske vanlig. Han merker at du er svanger, og han passer på deg av den grunn. Vil han ikke ligge i nærheten av magen din? Det gjorde katten her sist jeg gikk gravid. Og hundene mine viker ikke fra min side. Så kos deg med katten din du:)

Skrevet

nei han ligger ikke på magen så mye.. ikke enda ihvertfall.. kan jo hende det kommer...

akkurat nå er det bare sånn at jeg ikke får være noe sted uten han...

selv om han stort sett bare sover så er han aldri mer enn 10 cm unna meg....

Skrevet

det virker som om alt er som det skal inni magen.. hun rører på seg veldig mye hver dag, så det må vel bare være det at katten merker at jeg er gravid og bare vil passe på at jeg har det bra....

Skrevet

Pusejenta mi var fryktelig opptatt av å ligge på magen min. Lå jeg på siden (fosterstilling) i sofaen/sengen, la ho seg helt innatt og begynte å male.

Det er visst ganske normalt.

Da frøkna ble født, skulle pus absolutt ligge ved sidenav frøkna om hun lå på teppet sitt på gulvet.

Pussig, men litt "søtt" også på en måte :)

Skrevet

jeg syns det er kjempe søtt.. siden han aldri vil bli rørt til vanlig og nå plutselig skal passe på meg og være hos meg hele tiden :)

sist gang fikk jeg ikke noe oppmerksomhet fra han.. og når guttungen ble født gikk katten bare bort til han og snusa litt på hodet hans og så var det ikke noe mer...

litt spent nå da, på åssen han reagerer på lillejenta når hun kommer ut :)

Skrevet

Slik var det med katten min også da jeg var gravid med førstemann.. han ble veldig opptatt av og følge meg rundt og la seg helst oppå magen min når jeg satt meg ned, om ikke la han seg tett tett inntill meg :).

Skrevet

hehe i dag har han ligget på fanget mitt hele tiden (det bblir varmt for han har myyye lang pels!)

så greide jeg å komme meg inn på badet aleine og lukke døra og da ble han nesten litt hysterisk der han satt utenfor... stakkars liten... hehe

Skrevet

Vi opplevde at katten vår døde plutselig da babyen vår var 3 måneder. Akkurat som en epoke var slutt og en ny var begynt... Det var visst nyresvikt hos Pus, men likevel litt merkelig.

Skrevet

Oj det var litt spesielt egentlig......

Stakkars da... Håper ikke det samme skjer her.. Fant ut i går at katten min har tarminfeksjon og ikke greier å ta opp næring i kroppen...... han har fått medisiner nå.. *krysser fingrene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...