Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 mnd. Som fram til han var 2 mnd ca spiste hver 3 time. Så ble det hver 2 time. Og sov plutselig fra 5-8 timer uten mat på natta. Men det varte jammen ikke lenge. Nå er det mat annenhver time hele døgnet. Hva betyr det? Han har hele tiden lagt godt på seg( ca 250 gr i uka, noen ganger 300). Men siden det er så ofte nå, betyr det noe? At han ikke får nok? Sikkert teit sprøsmål, men blir usikker av og til... (Helsesøster ringer jeg så ofte til at jeg venter litt med det;D )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig med økedøgn rundt 3 mnd. For noen varer det ganske lenge mens det for andre tar kort tid. Da jenta mi hadde det var jeg veldig påpasselig med å gi henne mat så ofte som mulig. Hun har alltid bare hatt mat 2 ganger om natta maks, men da hun økte var det annenhver time.

Jeg ville ventet en god stund før jeg hadde vurdert tillegg. Barnet må få muligheten til å gjøre jobben sin, nemlig øke melka:-)

Skrevet

Ok, takk:) Da fortsetter vi som nå. Han spiser og gulper no helt vannvittig. Er meningen å prøve en tur ut med jobb i helga. Ikke drikke. Mannen skal på jobb dagen etter. Hvordan løser jeg det tro? Orker du svare en gang til? :)

Skrevet

hehe. Jenta mi sover nå så da er det alene tid med dataen:-)

Gulpingen er nesten et sikkert tegn på at det er økedøgn. Det er fordi han spiser mer enn han trenger og dermed må ha ut overskyddet. Blir litt voldsomt av og til, men det går også over etterhvert. Jenta mi er 5 mnd og gulpet mye før, men nå er det nesten slutt:-)

Hvis du skal ut kan du pumpe opp slik at far eller besteforeldre kan gi på flaske. Jeg har hele veien hatt store problemer med at hun ikke vil ha flaske så jeg har prøvd mye... Nuk flaskene var det som fungerte for meg. Prøv med litt vann i flaska før helga. Bare for å se om han vil ta den. Best at far gir fordi babyen er vant til pupp fra deg. Og så hadde jeg tatt med brystpumpa på festen... Hvis ikke kan det gjøre vondt....

Håper dette hjelper:-)

Skrevet

Hei igjen:) Hvor ble den dagen av! Tusen takk for svar:) Jeg prøver som du sier. Fikk ikke prøvd med flaske og pappa i dag. Men prøver i morra. Han tar heldigvis flaske, så den delen er jo grei. Så får vi se hvordan han reagerer når pappa gir han;) Vi skal til byen og spise, så får nok ikke pumpet. Får prøve med handa litt kanskje, hvis det blir fullt;) Takk igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...