Gå til innhold

Min barnevernshistorie -.en litt morsom en;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her for en uke siden ringte det en dame fra barnevernet og skulle bare fortelle at de hadde fått inn en melding på meg. Og så lo hun godt:) Jeg ble selvfølgelig kjempe sjokkert og lurte på hva som var galt. Joda, det kunne hun fortelle:

Det hadde ringt inn en meget opprørt dame som hadde hørt at jeg hadde sagt til barnet mitt at neste år måtte hun gå opp alle bakkene selv. Og det gikk jo ikke an at jeg kunne si til et lite barn, som nå var en baby, at hun skulle gå opp den lange og bratte bakken helt på egenhånd. Hva slags mor var jeg!!

Hehe! Som jeg måtte le:)!! Vi var på festival, på dagtid, og opp til festivalområdet er det en laaaaang og bratt bakke. Jeg peste meg opp bakkene, med min "lette" Simo kombivogn, på sommerens varmeste dag og da jeg kom opp og fikk igjen kols-pusten og fargen i ansiktet sier jeg til tangloppa i vogna: "Neste år får du gå bakkene selv"

Dette hadde da en dame overhørt og fant høyst upassende. Så upassende at hun hadde ringt barnevernet.

Så lo vi litt mer, barnevernsdame og jeg, før hun hikstet frem at saken var henlagt.

Er det mulig? Jeg blir helt matt......;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, det er for få som bryr seg, men denne var vel litt drøy kanskje... :)

Skrevet

Herregud, haha! Hvis du har babybok, så må du for guds skyld husker å skrive denne historien inn i boka. :-)

Skrevet

Hehe, ja jeg lo godt da jeg fikk høre årsaken;) Men gudjesusjosefogmaria så sjokkert jeg ble da hun ringte.

Damen hadde forresten ikke nevnt noe om at jeg tok babyen med på festival. Det var ikke så uhørt... hehe! :)

Ja, denne går i baby-boka:) Har tatt noen fine bilder av henne på festivalen så det skal bli rikelig dokumentert. "Da vi var på festival og fikk barnevernet på nakken". Hihi:)

Skrevet

haha, så utrolig bra, og så utrolig fascinerende teit ting av dama å henge seg opp i! Humor og ironi- nei, hva er nå det for noe tull?! =)

Skrevet

Men hvordan i alle dager visste dama navnet ditt da ? Det må jo være en du kjenner.

Skrevet

Tviler på at det er noen jeg kjenner.

Bor i en liten kommune (var en lokal festival) så kanskje hun visste hvem jeg var eller noen av de jeg satt sammen med var? Eller så spurte hun sikkert noen?

Tviler veldig sterkt på at det er noen jeg kjenner som har ringt. De kjenner meg alt for godt til å ta ting jeg bryter utav meg seriøst;)

Skrevet

omsorgssvikt på sitt værste - hehe

Skrevet

Oi sann, da kan visst jeg vente meg en tlf fra de ganske snart jeg også! Jeg dristet meg nemlig til å følge vesla på 2 år til banehagen i dag uten vogna. Hun pleier jo uansett å ville gå selv (riktignok hjem, da jeg vanligvis henter ikke bringer), så i dag tok jeg ikke bryet med å ta med simo'n... Og da ble det selvfølgelig hyling, slik bare en 2 åring kan hyle, da vi kom til den bratteste bakken... Så der sto jeg og trøstet og ovetalte med minst 2 forbipasserende vitner. Ville nemlig helst at hun i allefall skulle prøve å gå opp selv.

Til slutt så hennga hun seg til mammas favn, roet seg ned og gikk opp bakken! Jeg kan love deg hun var stolt!! Men det vet jo ikke de som gikk forbi mens den verste hylingen pågikk ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...