Gå til innhold

Kunne tenke meg å bli aktmodell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har en så vakker kropp, som flere burde få glede av, ønsker jeg å bli aktmodell. Men hvor henvender man seg for å bli det? Har ikke lyst til å sette inn en annonse akkurat, for da kommer det sikkert mange useriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har due n så vakker kropp, egner du deg nok ikke som aktmodell.

Kroppen din bør bære preg av å ha født noen barn, og ha svært myke former.

Skrevet

Har sett på Petter Hegre sine bilder. Synes ikke akkurat de bærer så mye preg av barnefødsler ...

Skrevet

Du vet, noen er mer useriøse enn andre.

Skrevet

Jeg holder på med en del akttegning, og hvis du har så vakker kropp så ville du mest sannsynlig ikke fått stått modell hos oss. "Perfekte" kropper er noe av det mest kjedelige og minst utfordrende å tegne. Meld deg på i vimenn eller no, da får du nok den oppmerksomheten du higer så fælt etter..

Hos oss er akttegne miljøet så lukket at det er vansklig å komme inn hvis du ikke kjenner noen fra før, men det er masse formgivningsklasser som trenger aktmodeller da;)

Skrevet

Kunstskoler og kunstakademier har alltid bruk for aktmodeller.

Å stå modell er svært utfordrende og slitsomt og dårlig betalt.

Du må være flink å finne stillinger som er spennende og lærerikt å tegne, og du må holde stillingen perfekt opp mot 20 minutter av gangen. Etter pause må du greie å finne igjen akkurat den samme stillingen.

Oppfordrer deg til å øve på dette hjemme med venner som tegner deg, før du melder deg som modell for kunstnere/studenter. Det er veldig ergerlig å få en dårlig modell ( og det går ikke på utseende)!

Når kunstelever tegner akt er det ikke for å gjengi din vakre kropp, men for å lære om kroppens anatomi, skjelett og muskler.

Derfor må du stå lenge i bøyde og vridde stillinger og ikke posere som en fotomodell gjør.

Det er forresten spennende å tegne gravide! Gravide som vil være modell får sitte på en stol, eller ligge i forskjellige stillinger på gulvet.

Skrevet

Hvorfor tar alle det for gitt at HI mener en kropp som er tilnærmet dagens kroppsideal når hun sier at hun har en vakker kropp? Er ikke andre kropper vakre?

Skrevet

"Siden jeg har en så vakker kropp, som flere burde få glede av, ønsker jeg å bli aktmodell."

Haha! Utrolig bra sagt. :)

Skrevet

HAHAHAHA! Jeg ler så jeg gråter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...