Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 lurer litt på hva far kjøper til barnet... for her er det jeg som har valgt vogn og bilsete... er det sånn at mor bestemmer? far er med på å bestemme farger... er enige om vogn og bilsete.... men lurte på sånn ellers...?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg har heldigvis hatt full kontroll når det gjelder babyutstyr til alle de tre barna våre. Mannen har ikke tålmodighet til å tråle butikker mens jeg elsker det, så her i huset liker begge at jeg bestemmer, he he:)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Han var med å bestemte vogn og bilsete, men jeg hadde siste ordet:p Ellers er det jeg som har kjøpt inn mest klær og slikt. Han liker ikke så godt å shoppe, iallefall ikke når jeg skal i flere butikker:p Har bare fått beskjed om å ikke kjøpe absolutt alt i rosa:p
Dunder Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Jeg har kjøpt det meste, men det er mest fordi jeg synes hna har så dårlig smak.. Hadde han kjøpt f.eks. stellematte ville han bare tatt den første han så og sikkert kommet hjem med en med "Hello Kitty"-mønster på..
The Bad Gal Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Jeg finner ting, spør han om hva han synes og han svarer, passe uinteressert(som alltid): "jeg vet vel ikke, det der får du bestemme, jeg er bare med..." :-)) Dvs, èn gang kjøpte han bilsete helt på egenhånd og det står fortsatt i bilen, så han kan jo dersom han vil/må. Syns det funker greit sånn, jeg. :-) Han kan jo bestemme alt verktøyet og sånt. (og gudene skal vite at vi har myyyyye verktøy! MER enn barneutstyr!)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Jeg har kjøpt og betalt alt til nå..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Her er det mor som styrer de aller fleste innkjøpene til ungene. Og han er bare glad til. Jeg tråler butikker og nett for å finne ut hve som er best av redningsvester, bilstoler etc. Rett og slett fordi jeg liker det. Og da er det fair at det blir sånn også.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Her er det stort sett sånn at jeg leser her inne og titter på nett ellers og kommer frem til at jeg vil ha "den eller den" og så drar vi til butikken sammen og ser på og bestemmer oss sammen. Klær kjøper jeg mest, men far kan også gå i en butikk alene og kjøpe klær (selvom det da ikke nødvendigvis blir tenkt så praktisk...)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Jeg kjøper alt av klær og småutstyr, men f.eks. bilstol vil han gjerne være med på å kjøpe, er opptatt av sikkerheten - tråler nettet for bilstoltester osv.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 jeg har oversikten over hva ungen trenger, men han er med å bestemme hva slag vi skal ha av de forskjellige tingene. Sånn foruten klær så er det ikke mye utstyr vi har tatt i hus som ikke vi har pratet sammen om på forhånd, noen av tingene som fx stellebord fant han frem til, mens jeg fant seng osv...samarbeid er tingen
Tøffe Tøflus Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Her kjøper far leker. Og ser på det som en "konkurranse", dvs blir kjempestolt og fornøyd hvis barnet plukker ut noe han har kjøpt som favorittleke. I tillegg har han kjøpt vogn (men den var vi enige om), og kjøper klær når han ikke er fornøyd med utvalget i kommoden. Lettere å kjøpe nytt enn å vaske, ja..
Kyllingbein Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Han har valgt vogn, pose, bilstol og babycall Jeg har valgt seng og klær
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Hos oss er det igrunn det samme hvem som kjøper, klær til ungene kjøper jeg for jeg må vite at det går i vaskemaskinen. Han gidder ikke kjøpe klær lenger, siden han må se på merkelappen. Vi har hatt noen gensere som har blitt babygensere og smeltet i tørketrommelen, så siden han må se om det er bumull eller ei så er det greiere å sende meg. Men han kjøpte skoletøy til ene jenta igår (jeg må bare slanke meg masse, så kan jeg stjele den..... for den kjolen var akkruat min smak, og hennes) Vogner, seter, sykler og annet kjøpes utifra vårt behov, så hvem som kjøper er det samme for oss. Vi har heldigvis veldig lik smak, så det skal mye til for at den andre rynker på nesa.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 Han var med og bestemte både vogna til første og andremann, seter var det han som kjøpte inn til dem begge. Klær og vinterdresser og slikt er det jeg som handler, men er han ute og handler så kjøper han klær til ungene om han finner noe han syns er veldi fint. Feks skjorter som ligner hans egne..he,he!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Hadde tidligere en samboer ( far til eldste), som ikke la seg oppi hva jeg kjøpte. Og savnet da å få litt "motstand" og meninger om hvordan greie som skulle handles. Min nåværende mann er stikk motsatt! Har en mening om alt!! Absolutt alt! Og det er slitsomt. Kan jo ikke handle noe uten å få det "godkjent". Så i grunnen er det vel han som bestemmer alle store ting (bilstol, vogn, seng), mens jeg handler klær uten å involvere han til vanlig. Om han er med er det veldig mye om og men... Savner i grunnen å bare ta en avgjørelse.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Jeg visste hva vogn jeg ville ha, og jeg visste hvordan jeg ville at den skulle se ut, jeg fikk viljen min.. Haha, men mannen så vognen og var enig om at den var stilig, i tillegg til bra. Den var så oss.. Haha. Siden dette var førstemann så har vi funnet ting sammen. Han har faktisk syntes at det har vært morsomt å være på babyshopping. Selv om han ble fort lei et par ganger. Vi syns hvertfall at det var koselig å forbrede seg sammen og handle ting sammen, vi er jo sammen om dette barnet. Hos noen velger man sammen, og hos noen er det mor som bestemmer, det må jo være opp til hver enkelt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 vi velger ut det meste sammen, men hvis vi er uenige om noe er det ikke alltid han får viljen sin for å si det sånn men han er veldig flink til å handle småting når jeg ikke er med, det synes jeg er veldig koselig
tante grusom master of law Skrevet 18. august 2010 #20 Skrevet 18. august 2010 Vi har kjøpt alle store ting sammen, slik som vogn, bilstol, møbler etc. Når det kommer til småting som f.eks. klær og hygieneprodukter kjøper vi omtrent like mye. Hvis vi skal storhandle klær gjør vi det sammen. Vi har fellesøkonomi, så alle pengene kommer fra samme høl uansett. Vi liker begge å handle til barnet, så da er det hyggelig å gjøre det sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå