Gå til innhold

Ung gravid (19) med tusen spm.


Vimemor

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen.

Fant ut at jeg var gravid for en ukes tid siden. Både jeg og kjæresten er overlykklige.

Hadde 1. svangerskapskontroll i dag (Uke 6) Noe tidlig?

 

Jeg har tusen spm. om alle verdens ting og syns legen informerte svært lite om tiden fremover, levevaner og liknende.

Leser fra morgen til kveld og sluker all info jeg kan finne.

 

Jeg tar gjerne imot gode råd om det meste.

 

Og gratulerer til alle her inne. Vi har en spennende tid foran oss :D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan råde deg til å bestille jordmor time. Hun bruker mye bedre tid på deg og forklarer mye mer. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan råde deg til å bestille jordmor time. Hun bruker mye bedre tid på deg og forklarer mye mer. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ei god bok om emnet! Eller gå på legekontoret igjen, på venterommet pleier det å stå haugar av brosjyrar etc. Eg fekk ei heil lita mappe med info då eg gjekk til legen forrige fredag, bl. a. ei lita bok der halvparten heitte "til mor" og andre halvparten "til far", der stod det masse info! Den er gratis og trur du skal kunne få den av jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en spennendes tid fremover!:) Du skla få en del info brosjyrer etterhvert, både av lege og jordmor. Masse god info der:) Ellers så kan jeg bare si at svangerskapet er langt, så du har enda god tid til å finne info. Det viktigste nå er at du tar folat og tran eller omega 3 kapsler, spiser godt sundt og variert og drikker nok vann. Og slapper av!!! Du har en good unnskyldning tilå sove middagslur og slappe av. En graviditet sammenliknes med et fjelltur til toppen av mont everest med tanke på krefter som skal til. Ikke rart man må hvile litt!:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...