Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg synest denne holdningen er temmelig trist, når det gjleder fedre som ikke ønsker barna sine i sitt liv. Når han ikke vil ha dem, når han aldri vil se dem, så får han faen meg betale. Og om han ikke betaler, eller ikke kan betale så er han enda mer drittsekk, det er liksom krona på verket, ikke BETALER han heller! Hva som er det verste er vel ikke mangelen på økonomisk bidrag, det verste er vel at han ikke ønsker å ha barna sine i livet sitt, at han ikke bryr seg om barna sine. At han ikke betaler er jo bare en liten skuffelse tatt resten i betraktning, noe som virkelig er en stor synd og skam. Det med manglende betaling er jo bare en liten del av et større bilde, av å ikke ta seg av barna sine, økonomi er ikke det viktigeste man kan bidra med, det er jo alt det andre barna går glipp av som virkelig er trist. Alle barn er jo garantert mistesatsen, så det er jo ikke snakk om å sulte ihjel, så det er jo bare overskuddet man mister, og det blir for lite til å kave seg opp over. Hilsen en dame som bor sammen med far til sine barn, og har tenkt å fortsette med det. Han er en flott fyr og en flott far, og skulle han bli syk, gal, rusmisbruker eller bare gå helt opp i limingen, er det ikke inntekta hans vi helst ville savne, men en mann og en far. I den sammenhengen betyr penger ikke så mye. Hadde aldri forfulgt han gjennom nav og ligning og bidragsgjeld. Ville heller prøvd å holde på han, ha han komfortabel nok i sin rolle som far og ikke bare pest på etter penger.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Du mente vel hilsen en dame som ha nok penger og mener at en mor som har har en far til barnet sitt burde heller ta hensyn til stakkarn som ikke ville ha han en ungen som er uskyldig i alt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Blah blah! :-) Selv om det er noe i innlegget, oppstår det svært ofte følelser etter samlivsbrudd som man aldri hadde forestilt seg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Når man sier "så får han faen meg betale" så er det jo siste skrik på en måte! Da har jo far allerede bestemt seg for at han ikke vil være del av den familien. Går da ikke an å tvinge en mann til å være sammen med barna sine om han ikke vil, tragisk nok. Men et forsørgeransvar har han jo. En far er pliktig, i lik grad som mor er, til å forsørge sine barn! Man holder ikke på en mann for enhver pris altså!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Hahaha, ditt dumme nek. Da vet du vel ikke at minstesatsen for bidragsforskudd fra nav er på hele 680 kr i måneden? Det sulter vi ihjel av ja!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Gjeeesp.... så utrolig intetsigende...blablablabla....gjeesp! Hilsen hun som mener at ALLE som skaffer seg barn skal, også, bidra økonomisk til barnet/barna
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Kjære Hi, innlegget ditt er nesten for dumt til å taes seriøst, men jeg håper at du aldri opplever å bli alenemor!! Du må ikke tro at vi synes pengene er viktigere enn at faren er i barnas liv! Men desverre skjer det, sånn som min eks, vi var gift i 11 år og har 3 barn sammen. Han var en flott mann og far helt til vi ble skilt. Han har ikke hatt samvær med sine barn de siste 2 årene (bor i samme by!!) og har nå stiftet familie med en annen og fått to barn til. Han lurer seg unna barnebidrag, barna mine får et minste bidrag i forskudd fra Nav som er på en svimlende sum av 2100kr per mnd for alle 3 tilsammen!!!!! Jeg håper at DU slipper å havne i den situasjonen, for det er veldig dyrt med barn! Jeg har en helt grei jobb, men når èn inntekt skal dekke ALT for 4 personer lever man ikke akkuratt fett! Jeg har barn som driver aktivt med idrett på et relativt høyt nivå, og det koster veldig mye penger! Mener du at det feiler meg noe siden jeg hisser meg opp over en "far" som sluntrer unna barnebidraget????? Man lager da ikke barn alene, og begge foreldre har plikt til å forsørge sine barn. Selvølgelig ville jeg jo heller ønsket at mine barn hadde hatt en far i sine liv, men når de ikke har det skal de da ihvertfall få bidrag!! Hilsen en alenemor med 3 barn som har en eks som hverken har samvær eller betaler bidrag.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Synes at en far som driter i ungen skulle betalt mer i bidrag. for og formulere dette litt, så burde regelen vert at jo mindre samvær far har med barn jo mer må han betalte i barnebidrag, uansett inntekt, om han lever på sosialen så er det hans problem om han må betale fks 2000 kr i barnebidrag. og dersom fks barnet har en kronisk sykdom eller en sykdom der utgifter koster så blir det mer i bidrag osv osv...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Regelen er allerede slik at bidraget blir gradert etter hvor mye samvær man har. Men det hjelper ikke så mye når de mennene som ikke ser ungene er som regel de som ikke betaler heller... Heldigvis har vi ett system i Norge som gjør at de som ikke betaler opparbeider seg bidragsgjeld som Nav krever inn. Men dette kan ta årevis, og i mellomtiden har man bare et lite minstebidrag man får i forskudd fra Nav. Men trøsten er jo at man vil få pengen tilslutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå