Gå til innhold

Melder meg inn her:-)


M@mm@ til 6 småtroll <3

Anbefalte innlegg

Etter to SA (tomme fostersekker) har jeg ikke turt å tro at det virkelig skulle bli baby denne gang, men etter å ha sett et bankende hjerte på UL i går, tør jeg endelig å melde meg inn her.

 

Gleder meg til å slå følge med dere, damer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor langt er du på vei da ? jeg skal til ul på trsdag, og håper jeg også vil få en beskjed så jeg kan slappe litt mer av... gratulerer!!!!!

 

 

håper vi kan glede oss i tiden fremover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg var på UL på mandag, og da var spira 8 mm, så legen mente jeg var i uke 6. Etter mine beregninger er jeg 8 fullgåtte uker på fredag-

 

Hvor langt er du på vei? Du må la høre fra deg etter UL, krysser fingrene for at alt er vel.

 

Jeg må bare få legge til at jeg fikk utvendig UL, legen ville forøske det først, og det gikk helt fint! Trodde ikke de klarte se noe på utvendig UL på lenge, men der tok jeg feil:-)

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så godt å høre da :-) så alt var bare vel ??

 

håper virkleig jeg også er så heldig, kan ikke vente til tirsdag.. håper jeg og kan ta utvendlig da, innvendig er ikke akkurat noe behagelig... men krysser fingrene for at alt er vel iallefall. er rundt 7 uker neste uke når jeg skal på ul tror jeg. fikk du noe beskjed om ny time om noen uker eller ? eller m du vente til neste ordinære ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Alt var vel på UL ja:-)

 

Legen min er gynekolog, så jeg fikk tilbud om ny time med UL i uke 12, skal fylle ut helsekortet også da.

 

Er spent på å høre fra deg etter UL, får håpe helgen går fort, jeg vet hvordan det er å gå rundt å vente når man ikke vet..

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, spurte du om å få utvendig da ? egentlig har jeg å lyst til det hvis de kan se noe...

klarer nesten ikke vente til ul om 2 dager, og krysser fingrene for at det skal gå bra, håpe håpe, kom et par dråper blod igår, og jeg ble så nervøs, fikk vondt langt inn... å tenkte nå er det pån igjen for tredje gang.. men kom aldri noe mer, og ingen smerter what so ever, så slapper litt mer av nå, men klarer ikke glede meg enda, selv om tankene detter inn imellom, praktiske ting, gleden ved å få en liten sammen med min kjære... uff, må bare vente 2 dager til da, ... så du hjerte dunke å sånt da?

kan man spør om bilde ? hehe, hadde vert godt me et lite bevis å titte på når når man blir så nervøs ...

 

og gratulerer! så godt at alt var bra da :-) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det blir lang tid å vente, samt at det er svært nervepirrende når man vanter på et så viktig svar..

 

Hos meg var det legen som foreslo utvendig UL, og det er jeg i ettertid veldig glad for, for hun hadde akkurat klart å fått meg til å samtykke til at hun skulle ha med en legestudent ( ca 25 år gammel).. Legen spurte på en sånn måte at jeg både liksom ikke følte jeg hadde noe annet alternativ enn å si ja, ble nok veldig ovverrumplet, og det skjedde så fort..

 

Planen var i utgangspunktet innvendig UL, så veldig glad jeg slapp det, med han som tilskuer (selv om han skulle stå bak meg)..

Jeg har i alle fall lært, vil ikke ha med en mannlig student på GYN rommet, når jeg er så heldig å ha kvinnelig lege:-)

 

Så en klump, med noe som rørte seg i fast rytme (som var hjertet). Jeg skal på ny UL i morgen tidlig, blir spennende å se om det er forandring.. De hadde ikke mulighet for å skrive ut bildet hos meg, men jeg kunne ta bilde av monitorskjermen med mobilen, så fikk på en måte et bilde allikevel da..:-)

 

Lykke til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, så trasi å ha med en student med inn da, sjønner godt du ble overumplet... godt å ha i bakhodet til en annen gang så du kan si nei hvis du vil, tror ikke jeg ville ha klart det.. håper jeg ogå får se et dunkende hjerte, at jeg er kommet langt nok, for det er vel kansje i grenseland hvis jeg er 7 uker ? (blir jo da fosterets tundt 5te uke gjør det ikke ?)

lykke til imorgen da!!! la høre fra deg, synd vi ikke er på samme plass hehe, så kunne vi ha møttes :-)

tror du det er større sjans for at det ska gå bra når man først har sett et dunkende hjerte eller ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da har jeg vært hos legen, spira var 14 mm lang i dag:-)

 

Ja, jeg vil tro de vil kunne se hjertet som banker i uke 7, det gjorde de i alle fall til meg (legen mente da jeg var 6 uker på vei)..

 

De to gangene tidligere, da jeg har mistet, var det aldri noe foster i fostersekken, så nå når vi ser foster, tror jeg det vil gå bra.. Det blir kanskje noe annet om man også tidligere har sett levende foster, for så å miste.. det har jeg aldri opplevd..

 

Har du mistet flere ganger før? Har du noen barn fra før?

 

Vi har fire friske barn, som vi fikk før de to spontanabortene.

 

Er spent på å høre fra deg etter UL, lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er så ubeskrivelig stort å se et bankende hjerte...er liksom så mye mer virkelig enn kun å se en test som påstår at man er gravid :-)

 

4 barn og igang med den femte...det må jeg si- dere har virkelig stått på ;-) Misunner deg nesten litt..vi vil også ha mange barn (4) men syns det er stress å tenke på alle graviditetene, fødslene og spedbarnsperidene siden min første opplevelse ble skikkelig dårlig..men men, alt går bedre denne gangen vil jeg tro :-) Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men å så bra da!!!! herlig å vite at alt er ok,

har mistet 2 ganger i fjor vinter, oktober og desember, første gangen 3 mnd på vei, og andre gangen rundt 6 uker, .. har ei datter på 8 fra før :-) skal la høre fra meg imorgen, har time kvart over 1 hehe, både gleder og gruer meg.. men nå er så trøtt så nå tar jeg sofan og slapper av litt, klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lillefisk:-)

 

Takk for svar! Ja, det er betryggende å se at det er liv! Flott at dere også vil ha mange barn! Min første fødsel var skremmende, og jeg har gruet mye for hver fødsel etter dette. Utrolig at man faktisk har lyst til å utsette seg selv for det samme flere ganger, men de er jo så gode de barna som kommer:-) Vi fikk tre tette barn, 13,5 mdr mellom nr to og tre,og 15 mdr mellom de to yngste, og nå kommer altså "attpåklatten" 4,5 år etter. Eldstemann er 5 år gamlere enn nr 2.

 

Lykke til med svangerskapet, håper du får en bedre opplevelse denne gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:-)

 

Synd at dere også har erfaring fra å miste, like langt på vei som meg da du mistet ser jeg.. Håper virkelig du får se et bankende hjerte der inne i morgen, og at spiren holder seg der!!

 

Har du tidligere erfaring fra å se et bankende hjerte, for så å miste? Fikk du bekreftet at det var foster der inne de gangene du mistet? Jeg hadde ikke foster der inne, kun en tom fostersekk, og siste gang jeg mistet (i uke 12) visste jeg, etter UL i uke 5, at det ikke var noe der inne, så jeg var forberedt på det.

 

Uansett, denne gangen skal det spire!! Ønsker deg masse lykke til!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er leit å høre om andre og som har mistet, vet hva de har gått igjennom ...fikk aldri se et bankenede hjerte nei, havnet p ul begge gangene pg blødninger, og da var det kun tomme fostersekker der, så har ikke opplevd å se det banke, så det vil bli virkelig stort hvis jeg får oppelve det idag ! er jeg riktig heldig så har sambo og mulighet til å være med meg idag....

er så nervøs idag, lå å tenkte og tenkte inatt, fikk ikke sove, går bare og venter på å få det enten avkreftet eller bekreftet liksom.. skal på jobb litt før, så håper sambo henter meg, slipper å farte rundt selv når jeg er så nervøs. hvordan går det med deg nåda ? slapper du litt mer av ? blir så glad når jeg ser at går bra med deg, ingen fortjener å oppelve slikt...

har dufått noe beskjed av legen om å ta det med ro eller ? minske faren eller noe slikt? eller lar du dagene gå som normalt ? har du noen plager forresten? stikker innom her når jeg kommer hjem igjen :-)

klem

ps bruker du msn? send meg gjerne en postmelding, :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig så var ventetiden over !! kan puste lettet ut for har nå et bilde av et lite foster på 5,1 mm, og hjertet banket også :-) :-) var helt merkelig at å få vite det når jeg lå der, så presset tårene på av lettelse, kan nesten ikke tro det... skal jeg virkelig være heldig denne gangen... selv om jeg vet at ingenting er sikkert enda alikevel, så var det en enorm lettelse at hjertet banker nå iallefall...

har ny time til ul i midten av september, så er ikke så lenge til, bli godt å forhåpentligvis få en positiv tilbakemelding da og... håpe håpe....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så rart, du var i uke 6 og hadde spire på 8 mm, jeg er i uke 6+4 nå, med spire på 5,1 hehe, sikkert normalt det da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grtulerer så mye!! Så utrolig bra å høre at det er en liten spire der inne, og at hjertet banket!! Kan tenke meg du er bra lettet nå ja!! Får håpe du får til å slappe av litt nå..

 

Jeg kjenner jeg er mer lettet nå, etter å ha fått sett at det er liv, for tror aldri det var noe liv der inne de to gangene jeg mistet.. det gir meg jo et håp om at ting er annerledes, og vil gå bra denne gang.. Klarer nok ikke å ta gleden helt til meg enda, prøver å tenke at det får gå som det går, og håper på det beste.. I natt drømte jeg at jeg begynte å blø, kjente verden raste litt da ja, men heldigvis var det bare en drøm. Har ikke turt å fortelle det til noen enda vi, tidligere har vi fortalt det til alle med en gang, men det var ikke noe moro da vi mistet, å måtte informere alle om det.. så vi venter litt med det..

 

Plager ja, hmm, er kvalm, men ikke en akutt kvalme, mer en konstant kvalme, som ikke er veldig intens, heldigvis.. Har også drålig matlyst og er en del trøtt, lite tiltakslyst, men ellers i grei form.. Enn du?

 

Ja, jeg mente selv jeg var 7+4 på vei da jeg var hos legen og spira var 8 mm, men legen mente at jeg var 6 uker på vei iom spira var 8 mm. Er du 6+4 etter din beregning, eller etter leges beregning? Fikk du utvendig eller innvendig UL? Når har du termin (mens termin)? Jeg har termin 3. april, får håpe vi får muligheten til å s¨lå følge hele veien:-)

 

Jeg har msn ja, men kan ikke med dette med privatmeldinger her inne.. Går jeg på ditt nick og?

 

Angående å ta det med ro eller ikke, det eneste jeg fikk beskjed om fra legen var at hun ikke vil jeg skal jobbe på natt.. For meg innebærer det mer stress å jobbe på dag, så inntil videre skal jeg jobbe på natt, legen var enig i at dette kanskje var det beste alternativet nå. Regner med å bli overflyttet på dag så raskt jeg informerer om graviditeten på jobben.. Enn du, fått beskjed om å leve som vanlig, eller å ta spesielle forholdsregler? Jeg har åpen dialog med legen, har mobilnr jeg kan sende henne privat melding dersom det er noe, dersom jeg trenger sykemelding etc, hun sier jeg må si fra om det er noe, det er nok viktig å kjenne på kroppens signaler tror jeg, ikke presse seg mer enn man føler er greit. Sist helg ba jeg om sykemelding, hadde jobbet 2 helger i strekk, skulle bli min tredje på rad, og kjente på kvalme, trøtthet og dårlig form, i tillegg til at jeg ikke klarte å snu døgnet (sov hele dager osv), så da ble jeg sykemeldt bare for helgen.

 

Håper formen din er bra, du må la meg høre!

 

Klem og lykke til!! Nå skal vi bare kose oss med spirene våre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia, og takk for så fint langt innlegg :-)

sjønner godt at du ikke klarer å slappe helt av enda ja, det gjør ikke jeg heller, selv om det hjalp godt å få bevis liksom.legen regna ut ifra min siste mens og sa da at det stemte nokså godt ang str på spiren. og vet selv at jeg hadde el den 21/22 juli.

har ikke fortalt det til noen vi heller, gjorde det 1ste gangen, da jeg var 3 mnd på vei rett før jeg mistet, så var ikke mye gøy å fortelle det nei... andre gangen mistet jeg jo ca 6 uker på vei, så ingens om visste det da, bortsett framin søster som fikk vite det etterpå. har lyst å dele med noen andre, men klarer ikke, ser bare for meg at forteller jeg det til noen så ender det opp slik, rart men.. så vil heller vente til jeg er godt over 3 mnd hvis jeg klarer å skjule det da hehe. har ikke de store plagene denne gangen heldigvis, iallafall ikke enda, var litt uvel/kvalm helt i starten, men d forsvant, hadde skikkelig skallebank i nestenet par uker, det startet før jeg skulle ha mensen, så koblet jo ikke det før etterpå hehe... metallsmak i munnen tidligere, skikkelige ømme vonde stramme pupper, som ikke har krympet akkurat...mye trøtt/sliten.. de siste par dagene har jeg hatt endel ryggvondt, men det har jeg slitt med siden jeg fikk jenta på 8 år, så vet ikke om det er pga gravididteten, håper bare ikke det blirnoen bekkenløsning, men er bareglad til jeg hvis alt går bra, så får jeg tåle det som kommer. ser at du ikke har noen profil ja, hvis du dkal sendde meg en melding privat på du klikke inn på navnet mitt, og så send melding derfra. hadde vert så kosli åholde følge :-) :-) selv har jeg terrmin 16april foreløpig.

innvendig ul hadde jeg foresten, var eikoselig litt eldre dame, så da gjorde det plutselig ingenting, tror jeg hadde steila hvis jeghadde fått denutenlandske tosken jeg møtte sist da jeg hadde utskrapning..

så heldig du er da som har så godt forhold til legen! fornøyd med min og, har ikke vert hos han enda,. ringte bare nå sist før jeg fikk time nå til ul. skulle komme til han etter jeg hadde vert der så ringer imorgen og bestiller en time, haster ikke sånn synes jeg, men ringer og hører hva de har ledig, så snakker jeg med han, foreløpig har jeg tatt det med ro, ikke gjort for mye men alikevel aktiv.. er så usikker ang det, tenker som så at altfor mye stress o l og med 2 spontanaborter bak for ikke så lenge siden så kan vel ikke d være så sunt ? men jobber bare halvt jeg da, vasker på en skole her 4 dager i uka. men skorter det på formen en god del , så sier jeg ifra, han er ikke vanskelig, og virker veldig flink. har fått sykmelding før uten problemer.så tror nok at hvis jeg føler behov for det så vil jeg få det, han snakka om å sette meg på albyl e og muligens, ikke vert borti det før , har du kjennskap til d ?

sjønner godt at du vil ta det med ro ja, jobber du fullt da eller ? vet ikke om jeg missa det,. ble frykteli langt her, hehe. håper virkelig formen din holder seg ok, da har du litt å styre med hjemme med 4 fra før ? å så heldig!! men mye arbeid tenker jeg, hvor gamle er de ? gleder meg hvis jeg klarer å gi dattra mi ei søster eller en bror jeg..samboer har 2 og, så da er det egnetlig nokså folksomt her hehe.

ta godt vare på deg selv og dine!!! må få gjort litt her jeg, slapp av og kos deg, det skader iallefall ikke med å heller være litt forsiktig enn å ta det helt ut...ha en flott kveld!! stor klem, og hell og lykke til oss begge:-) så kosli å snakke med

noen som har vært i samme situasjon, setter umåtelig stor pris på det :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia, hvordan går det med deg ? alt bare bra håper jeg ? når skal du til ny u l igjen? fikk du noen ny time ? jeg skal i midten av september, og håååper alt er like bra da som sist...

go helg forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...