Gå til innhold

Kommenterer jordmor/lege strekkmerkene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har jeg pluttselig fårr strekkmerker over natta! Våknet en morgen og det første som hilste meg god morgen var da strekkmerkene i speilbildet. Morgenen ble da ikke like så god.. Likevel har jeg vendt meg til tanken og har ikke brydd meg så veldig, det er jo normalt å få strekkmerker. Men etter alle disse trådene her inne i dag begynner jeg virkelig å lure om det ikke er normalt likevel. Virker som alle har en helt plettfri gravidmage. Jeg synes min er ganske fin. Liten, rund og struttete, utenom strekkmerkene som pluttselig har komt på nederste del av magen.

Det får meg også til å grue meg til neste kontroll, altså om 2 dager. Er det noen av dere som har fått strekkmerker, som har fått noen kommentarer på dette av jordmor/lege på kontrollene? Altså negative kommentarer. Gruer meg virkelig til å blotte magen igjen, nå som det virker som om "alle" har så fine gravidmager uten en skramme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hvert fall ikke opplevd å fått kommentarer på det av lege\jordmor. ville vært veldig rart om noen sier noe på det, det er jo ikke akkurat noe en vil snakke om, og ganske personlig, så tror nok du kan slå fra deg den tanken :)

Skrevet

Tull jeg har verdfal stekmerker. Fikk det allerede i 1. svangerskap og har no 3 barn og nye stekmerker ved hver gravidtet. Har ikke hørt noe verken oss lege eller jordmor. Eneste jeg hørte da jeg klaget i første svangerskap at det normalt å få og etter gravidtet blir de lysere. Så vær stolt av de strekmerken du får. Det er et bevis at du engang var gravid.

Skrevet

Nei er du vill, hadde jeg fått negative kommentarer på strekkmerker eller noe annet i samme gata hadde jeg da tatt det riktig ille opp. Det hadde vært uproft det. Dessuten er strekkmerker en helt naturlig del av det å få barn for veldig mange kvinner :)

Skrevet

Ja det er derfor jeg lurer :P Tror ikke jeg kommer til å ta det så pent jeg heller, om det skulle skje.

Men som du sier så hadde det vært veldig lite profesjonelt å komme med noe negativt om det, og det er jo naturlig så... Må nåkk bare vende meg til strekkmerkene selv :)

HI

Skrevet

Du blir vant til dem og så blir de jo mindre synlige etter litt tid :)

Skrevet

Et normalt opplyst menneske spør vel ikke om noe så dumt!!

VET du virkelig ikke at mange gravide får strekkmerker?

Jordmødre jobber med gravide HVER DAG.

De har sett tusenvis av mager.

Så hva TROR du selv?

Herregud.

Skrevet

Jeg fikk kommentarer fra både lege og jordmor da min enorme mage _ikke_ hadde strekkmerker like før jeg fødte tvillinger.

Skrevet

En jordmor og en lege spurte meg om jeg hadde fått disse strekkmerkene nå, fordi de var så lyse. Jeg sa at nei de kom ved forrige graviditet. Bortsett fra det så har jeg ikke fått noen kommentarer.

Skrevet

En jordmor og en lege spurte meg om jeg hadde fått disse strekkmerkene nå, fordi de var så lyse. Jeg sa at nei de kom ved forrige graviditet. Bortsett fra det så har jeg ikke fått noen kommentarer.

Skrevet

jo, de har blitt kommentert mange ganger av forskjellige leger og distanser. ikke så rart da førstemann lagde reine atlaset på magen min. Finner du ikke frem til lofoten, så kan jeg sikkert hjelpe ;-P men men... de foreslår kremer og diverse..men det funker jo ikke på annet enn å tømme lommeboka.

Skrevet

Både lege og jordmor kommenterte min strekkmerker.. Men jeg fikk helt sinnsykt mye, langt over navlen og langt nedover dåsa (!). Jordmor kommenterte det ved hver time :"Jeg ser du har fått en del strekkmerker ja..." Det var det hun sa, ikke noe mer.. Men, hallo! Akkurat som om jeg ikke hadde lagt merke til det selv.... Jeg var overvektig da jeg ble gravid, og legen kommenterte det i den sammenheng, at jeg måtte passe på kostholdet mitt under svangerskapet, viss ikke fikk jeg mye strekkmerker... (Hadde liksom strekkmerker overalt fra før av, utenom magen...). Men den jordmora jeg hadde var jo også meget spesiell..

Syns ikke du skal tenke på hva de sier, eller om de sier noe om strekkmerkene dine i det hele tatt. Bare tenk på det vidunderlige som skjer inni magen. Det er absolutt verdt å få strekkmerker, når du får noe så fantastisk flott som en baby tilbake :)

Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg, at strekkmerkene kom over natten.

Legen min sa ikke noe på det og jordmor sa at det var helt normalt.

Jeg var veldig fortvilet da jeg var hos jordmor og det var da hun sa at det var normalt. Hun sa også at det var hormonelt, så det å smøre hjalp bare mot kløen.

Fikk sønnen min for ca.6 mnd siden og merkene er der fortsatt. Jeg har dager da jeg virkelig er lei meg pga merkene.

Da sier samboeren min at det er jo bare sønnen vår som har pyntet på magen til mamma :o)

Skrevet

Jordmor så strekkmerkene og sa at babyen hadde tegnet på magen. Forklarte at det var helt normalt med strekkmerker, kom og av gener.. Ikke noe mer enn det. Og hun mente det ikke negativt. Man kan jo ikke noe for at man får strekkmerker.

Jeg hadde forresten strekkmerker før jeg ble gravid, men det trenger jo ikke jm å vite. :P

Skrevet

Selvfølgelig kommer du ikke til å få negative kommentarer på det!

Forøvrig har ikke alle plettfrie kropper og gravidmager - det sier seg selv. At de som har det (eventuelt ikke har det, men lyver) ønsker å skryte litt trenger ikke du bry deg om. Vær stolt av den gravide kroppen din. Den gjør en kjempejobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...