dolsi Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Vår sønn er nå startet på SFO og begynner i 1. klasse nå på torsdag. På fredag da jeg skulle hente han var han sammen med en gutt som han skal gå i samme klasse med. Jeg gjenkjente gutten siden han har bodd i en liten blokk som er rett nedenfor oss. Det er bare en lekeplass mellom oss. Den ene tingen jeg har syntes har vært rart er at denne gutten aldri er ute å leker .Han har bodd der i minst 3 år. Eneste gangen vi ser han er da han kommer eller går sammen med moren. Hun er alenemor og han er enebarn. Da jeg fortalte guttene at de bor så nært hverandre så ble de kjempeglad! Vi var først hjemme på fredagen og min sønn fulgte iherdig med om gutten kom hjem. Da han kom sprang gutten vår over til han. De var ute i ca 15 min så forsvant gutten inn. Han skulle sikkert spise. De avtalte da at de skulle leke neste dag. Lørdagen kom og gutten vår gledet seg veldig til å springe over (siden kl 7!!) og da klokka var rundt 11.30 fikk han lov. Han kom med en gang tilbake og fortalte at gutten bare skulle kle på seg så kunne de leke. Han ventet 30 min og sprang ned igjen for så å komme lei seg tilbake. De åpnet ikke døra! Jeg prøvde å bortforklare det med at de sikkert hadde dratt til byen (noe jeg visste at ikke var sant) Han prøvde flere ganger den dagen uten hell. Søndagen kom og det ble formiddag. Vi så at gutten og mora kom hjem. Da sprang sønnen vår over men fikk svar at de kunne leke etter middag. Vi ventet i litt over en time da han sprang over igjen for så å komme trist tilbake. Da åpnet de ikke døra. Jeg kom til å tenke på at kanskje ikke ringeklokka virket så vi gikk ned sammen men den virket . I dag da jeg hentet gutten vår på skolen så var han der. Da spurte jeg om de hadde vært bortreist i helga . Da sier gutten nei de har vært hjemme hele tiden. Da spurte jeg hvorfor de ikke åpnet døra når de hadde en avtale om å leke. Da sier gutten at : MAMMA SIER AT JEG IKKE SKAL ÅPNE!!!! Da sa jeg at han vet hvor vi bor og at han er velkommen til oss om han vil. Da sier han: Han(sønnen vår) må ikke komme å ringe på hos oss hver dag...... Synes dette er veldig rart. Hva tenker dere?
Anja Annonym Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg ville faktisk tatt en diskret liten prat med mora, men passet på at den var på tomannshånd, og spurt pent om det er noen spesiell grunn til at ikke de to guttene kan være ute sammen. Dette at mora passer på og ikke vil ha han ute alene, kan skyldes en haug med faktorer. Alt fra overbeskyttende, til reliogion, til (p)sykdom hos mor til sykdom/syndrom hos barnet.
2søtesmåh Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Av fare for å repetere meg selv; " For barnas beste må man tørre tro det verste".. Ikke gi deg her..Om gutta kommer godt overens skal du oppmuntre din sønn til å leke videre med denne gutten..RIng på, inviter nabogutten på besøk og ta deg selvsagt en prat med mora ASAP!!!! Om du ikke kommer noe vei, snakk med lærer. Dette er meget alvorlig..(Tar for gitt at du og din sønn er normalt oppegående folk som har sosial omgang med venner, naboer og familie på en "Normal" Måte.....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå