rima Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Er det noen som har erfaringer med bruk av Diane samtidig som de ammer? Fikk dette av legen min rett før poden fylte 1 år. Når jeg leser pakningsvedlegget står det at det er mulig barn som ammes kan påvirkes. Jeg regner med legen min har vurdert dette som lite sannsynlig da? Jeg ammer relativt lite da, vet ikke om det har noe å si. Er det noen som vet noe om bruk av Diane - eller andre typer p-piller samtidig som en ammer?
Zitro Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Rene p-piller skal vel ikke benyttes under amming nei. Men det kun er såkalte mini-piller som skal benyttes når man ammer.
Gjest thricane Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 jeg fikk resept på diane på kontroll 3 mnd etter fødsel av en spesialist. fikk beskjed om at du kan få mindre melk og litt annen sammesetning av melka. derfor er det viktig at barnet har flere måltider godt etablert før du starter. du kan derfor ikke fullamme, men om du koseammer om morgen og kveld, skal det gå helt fint. jeg reagerte desverre veldig på pillene denne gangen, nå bruker jeg p ring i stedet.
rima Skrevet 18. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2010 Tusen takk for svar. Nå ble jeg litt roligere. Poden er som sagt fylt 1 år, så det er bare morgen og kveld-amming og en sjelden gang på dagen. Så jeg ammer ikke mye lenger. Og gjør jo ingenting om det blir litt mindre melk. Da regner jeg med at spesialisten din thricane, hadde vurdert dette i fbm amming. Roer meg ned nå. Takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå