Gå til innhold

To smoke or not to smoke..that is the question

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet å røyke da jeg ble gravid, og har så langt klarte å holde meg unna røyken, men merker at jeg har nå VELDIG lyst til å begynne igjen (babyen er 5 uker gammel.) Føler som jeg trenger noe bare for meg.

Sluttet å røyke også under forste graviditeten for 5 år siden og gikk opp 55 kilo i det svangerskapet. Denne gangen gikk jeg opp "bare" 35.

Gikk ned 40 kilo etter første fødselen, da legen anbefalte at jeg begynte å røyke igjen pga vekt og påfølgende fødselsdepresjon. Jeg har en ny lege nå som vil ikke anbefale at jeg begynner å røyke igjen ha ha, og det regnet jeg egentlig med, men allikevel vet jeg at det hjalp første gang og jeg ble mye mye mindre stresset og hadde det mye bedre.

Familien til mannen min blir rasende når jeg nevner dette, og besteforeldrene til mannen min sier at jeg ikke er lenger velkommen hos dem om jeg så begynne å røyke igjen. Mannen min sier at jeg ikke får lov. Det er bare mas mas mas. Hele familien gjør sitt beste til å gi meg dårlig samvittighet.

Vet at det å røyke ikke er bra, ville aldri gjort det inne eller rundt barna mine, men synes det burde ihvertfall være mitt valg.

Jeg er sta og jo mer de sier at jeg ikke skal røyke, jo mer jeg har lyst til å gjør det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke røyking burde være et privat valg når man har fått barn.

Skrevet

Det er jo ikke sunt, men hvorfor i alle dager skulle noen andre bli rasende på deg for dette? Og hvordan i alle dager har mannen din fått det for seg at det er hans avgjørelse? Hm..merkelig..

Skrevet

Jeg kunne ha sagt idiot, men jeg kjenner meg igjen så mye av det du skriver. Jeg var så dum at jeg begynte igjen, etter en stund begynte jeg å angre på det. Det er egentlig ganske surt å tenke på at man røyker opp masse penger å det eneste man sitter igjen med er dårlig samvittighet, dårligere helse og gule tenner.

Jeg har nå endelig klart å slutte 3 år etter at jeg sprakk, og fortsatt angrer jeg på at jeg ikke bare klarte å holde meg hard den gangen. For det var myyyyyye verre å slutte denne gangen for min del ihvertfall.

Du gjør nok mest sannsynlig det du har mest lyst til likevel, men jeg tryggler deg, for din egen skyld- du vil angre.

Skrevet

Det hjelper iallefall ikke at alle andre sier du "ikke får lov". For noe tull. Du bestemmer da helt selv hva du vil og ikke vil. Dersom du skal klare å holde deg røykfri må det være fordi du ønsker det og ikke blir tvunget til det. Jeg blir også trassen. For jeg bestemmer fint selv hva jeg vil og ikke vil.

Bestem selv hva du vil, håper du velger en røyfri hverdag ;)

Hilsen ei som er på dag 2 som røykfri, og lider..

Skrevet

HI her.. ja skjønner hva du mener. Har lyst til å bare ta en røyk, bare for å se... men livredd da for at jeg blir hektet igjen med en gang.

Men jeg vet ikke om det blir et spørsmål om jeg må velge om jeg har lyst til å være overvektig eller å være en som røyker. Vet ikke hvilken av disse to er verre..

Jeg tror det verste med å røyke for meg er å tenke på å kose med den lille babyen min og at hun puster inn røyklukten som er der uansett hvor flink jeg er til å dekke til klær og håret.

Uff ikke lett dette

Skrevet

Skal ikke vifte med noen pekefinger for da hiver jeg nemlig stein i glasshus hehe. Men hvis du først har klart å slutte er det vel dumt å begynne igjen? Jeg begynte igjen etter at lille var født. Fikk en nedtur da jeg ikke fikk til å amme og da var røyken lett å ta til.

Men angrer på det og sysler stadig med tanken på å slutte.

Du vil ha noe som er bare for deg sier du.

Hva med å finne noe annet som kan stresse deg ned?

Ikke le nå¨men det å strikke er faktisk veldig beroligende.

Eller hva med perlebroderi eller noe sånt?

Noe du kan slappe av med og glede deg over når du har tid. f.eks om kvelden eller når babyen sover.

Skrevet

Det er ikke gitt at du går ned i vekt om du begynner å røyke igjen heller. Kan du ikke bare bestemme deg for å i stedet for røyk; ta en skikkelig detox-kur (en ordentlig en, hvor du unngår sukker, gjær, melkeprodukter, kjøtt og kaffe) og deretter en måltidserstattershake-uke? Du får MEGAresultater, skjønner at du kan bli tynnere OG være ren innvendig. Da får du sikkert motivasjonen til å bytte ut shakene gradvis med SUNNE måltider og VOILA, problem løst:)

Skrevet

Legg staheten din vekk. LYST å begynne å røyke? Det er jo helt fjernt...

Nei, her skjønner jeg svigers godt. Begynn å strikke da vel for faen, hvis det er om å gjøre å ha noe for deg selv.

Skrevet

tja vqanskelig egentlig. jeg har vært i samme situasjon selv bare ikke overvekt men andre psyjiske ting. je gfikk fødselsdepresjon og "voila" øyken hjalp gitt.... så da begynte jeg igjen ......

vel jeg angrer ikke egentlig for jeg røyker ikke mer enn 1 pk Gul 3 hver 2-3 uke. og jeg har det myyye bedre psykisk osv.

da jeg sluttet å røyke ble jeg sur og gretten i over 1 år...gikk ut over forholdet så da jeg startet med røyken hjalp det i tillegg til psyken...

høres helt sykt ut, men slik var det for meg.

du bør gjøre det som du vil. ikke hva andre sier. og kan ikke familien godta det da hadde jeg ikke kommet der heller !! min svigermor likte ikke jeg hadde startet igjen men det dreit jeg i !!.... vi er nå på talefot :P

klart røyking er ikke bra men hva annet er bra...FETT og hjertesykdommer !? jeg sier ikke "begynn å røyk, vi spiser så mye dritt likevel", jeg vil bare pooengtere at en må gjøre som en vil og folk vet evt konsekvensene.....

Skrevet

Hvis du prøver med nikotintyggis så slipper du at babyen din får i seg svovelet fra ånden din og hendene dine (det går ikke bort selv om du vasker hendene).

Du slipper å være gretten, du småspiser ikke, og det virker svakt stimulerende/oppkvikkende akkurat som røyken. Det eneste du må ofre er å holde røyken i hånda.

Samtidig ofrer du flere tusen giftstoffer, siden det kun er nikotin i tyggisen. Du ofrer også drittlukt av klærne, sure miner fra familien og konstant dårlig samvittighet, samt gule fingre, stygge tenner og dårlig ånde.

Hvis familien min hadde vært sånn mot meg så hadde jeg garantert begynt å røyke, bare på trass. Men som eks-røyker på andre året takket være Nicotinelle med lakrissmak må jeg bare spre ordet. PRØV DET!

Og lykke til :)

Skrevet

Jeg slutta å røyke når jeg ble gravid, og siden poden ikke ville la meg amme han, begynte jeg å røyke igjen ganske fort etter fødselen. Hadde vel mer eller mindre regnet med å begynne å røyke igjen

Skrevet

Legge en baby til brystet med nikotinfingre og røykånde.. GUD så ekkelt. Er du 15 år eller, Hi? Ikke begynn igjen på trass i allefall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...