Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Ble invitert i bryllup (i august) for flere måneder siden. Visste at jeg kom til å bli sittende med en baby på litt over 1 måned. Svigerforeldrene sa da at det kunne gjerne passe babyen i noen timer så at jeg kunne bli med i kirke og under middagen. Så, sammen med mannen min, takket vi ja til innbydelsen. Nå, bare noen dager før bryllupet, har svigerforeldrene trukket tilbake tilbudet om barnepass pga at de har tenkt seg på en fest dagen før, og gidder ikke å bruke lørdagen sin til noe så krevende, da de blir sikkert litt "sliten". (Ammer forresten ikke, babyen får MME) Mannen min skal dra alene, selv om jeg hadde så lyst til å bli med. Synes det er urettferdig at det er meg som må bli sittendes hjemme, han har ikke tenkt seg hjem før kl 0400-0500 pga at det blir en heftig fest etterpå. Hadde ikke tenkt meg på festen, bare i kirken og litt til, regner med at hvis det var mannen min som måtte eventuelt bli hjemme så ville svigerforeldrene ha funnet tid til å passe babyen allikevel. Bor ut på landet, har ikke førerkort og bortsett fra en time hver lørdag for å handle mat, har jeg ikke vært ut av huset siden fødselen. Mannen min synes det er morsomt at han kan erte meg med at han skal ut og at jeg må bli sittendes hjemme. blah vet ikke hva jeg ville med dette, bare klaging..men skuffet er jeg
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Men er det en urolig baby dere har da? Når de er så små så sover de mye, jeg hadde med tassen her på samme alder i konfirmasjon. Han sov seg gjennom både kirkeklokker, trompetsoloer og taler. Skjønner at du er skuffa, men det MÅ vel ikke være så vanskelig?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Skjønner godt at du er skuffet jeg!! Of så teit den mannen din er som sier slik!! Hadde du bodd i nærheten kunne jeg passet babyen for deg, har selv en baby hjemme :-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Utrolig dårlig gjort av svigerforeldrene dine...og mannen din. Du, er du litt vandt med å bli tråkket på?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Skjønner godt at du er skuffet! Og kanskje litt upassende av mannen din å spøke med det eller? Og, det er litt dårlig av svigers å trekke tilbake tilbudet om barnevakt...bare fordi at de vil på fest?!! Bryllupet har de vist om en stund, så da kunne de takket nei til den festen de ble bedt på. Det er min mening om den biten. Men om jeg syns det er urettferdig at det er du som skal være hjemme med babyen...det vet jeg ikke... Er det nære venner av dere begge?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Utrolig dårlig gjort av svigers da !!! Fy flate, hadde blitt rasende, og de kunne jo bare drømme om å få tilbud om å passe ungen igjen... Men du kan jo ta med deg babyen i kirken iallefall, så får du iallefall sett dem. Her jeg bor er det vanlig at venner/kollegaer som ikke er invitert til festen, allikevel kommer i kirken og titter. Koselig, syns jeg. Har forøvrig vært i masse bryllup der det er helt naturlig at de som har bittesmå babyer tar med seg babyen på bryllupsfesten. De blir sjelden noe særlig lenge utover kakene, men det kan jo være babyen sover godt, slik at du kan være en stund. Du kunne jo snakket med bruden og spurt hva hun synes..??..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Blæh..for en ekkel svigerfamilie du har:(
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Når babyen er så liten sover den masse og kan godt bli med. Jeg ville tatt med baby og blitt så lenge som mulig. Du kan ta drosje hjem siden du ikke har førerkort. Tror ingen reagerer på at du har så liten baby med.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Eller, be mannen din holde seg unna alkohol og kjøre deg hjem når det passer deg best :-)
Gjest Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 Kan du ikke ta babyen med i bryllupet? Jeg var i bryllup da vesla var 2mnd. og det var ikke noe problem. Timet det slik at hun sov under vielsen, var våken etterpå, fikk mat, sov litt igjen og var delvis våken under middag. Gikk kjempe fint og i 23-tiden tusslet vi hjem. Da sov hun så godt i vogna si at jeg sikkert kunne blitt litt lengre, men da var "a mor" sliten. Babyer er mobile og de kan fint taes med rundt omkring;)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #11 Skrevet 17. august 2010 Nå er eldstejenta vår endel eldre, men havnet faktisk i samme settingen selv...invitert i bryllup, ordnet med barnevakt gjennom familie som begge trakk seg noen dager i forveien fordi de hadde lagt andre planer (fyll og festival..og nei, det er ikke tenåringer det er snakk om..) Så det endte jo opp med at samboer stakk på fest og jeg ble hjemme..kjipt nok, men sånn er det bare av og til..forstår veldig godt frustasjonen din, men slikt må en av og til bare bite i seg..krever ofte mer energi enn hva det er verdt.. klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 Nære venner av begge to, de ville ikke ha med barn i bryllupet. Dette sa dem klart i fra da vi fikk innbydelsen. Brudeparet har ikke alleverdens penger heller og tenker litt på dem som har regnet meg med på gjestelisten, da de kunne ha spart pengene eller eventuelt invitert en annen. Gruer meg til å si ifra, blir utrolig flaut. Hadde tom kjøpt ny kjole, har ikke klart å komme inn i mine gamle klær enda dessverre. Føler meg ensom, og blir helt gal etter sosial samvær med voksne mennesker. Krever ikke at mannen min måtte da være hjemme, men kanskje at han ikke dro på den "heftige festen" etterpå.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #13 Skrevet 17. august 2010 mannen din burde oppføre seg såpass voksent å forstå at man ikke kan holde på slik når man har en liten baby. dere er en familie og bør dra sammen som en familie. sønnen min var 16 dager gammel han år vi var i bryllup og sov gjennom det meste, bare våknet for lit mat før ny runde m soving. Aldri sovet så godt han:-D . Dro hjem kl 24 (jeg har ikke førerkort selv) og han drakk ikke og kjørte da hjem. Hadde en kjempe hyggelig kveld og vår første fest som familie:-D Barn er mobile de vettu og når de er så små så sover de for det meste. Er bare å sette vognen et lite stykke unna, ev i naborom om mulig, når det er dans og musikk og titte etter den lille m jevne mellomrom. Så kom dere på fest i sammen m gubben som sjåfør. Såpass kan du kreve av han og det er hans unge også......el så får han kjøre deg og bli hjemme m ungen jan du si. God fest og kos deg:-D
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #14 Skrevet 17. august 2010 Mannen din er en forbanna tosk. Er dere ikke en familie? Si det til ham, at han får enten skjerpe seg og snakke med mora si, eller så får han holde rumpa si hjemme med deg. Makan, hvorfor skal du finne deg i dette? Gi ham inn. Si det til ham at du er skuffet over at han i det hele tatt kan TENKE på å reise uten deg. For et brødhue.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #15 Skrevet 17. august 2010 Ring bruden og spør om det hadde vært ok at du kom i kirken med babyen, at du selvfølgelig går ut hvis det blir noe bråk. Det er stor forskjell på å ha med seg et barn og en baby i et bryllup. Skjønner absolutt brudepar som ikke vil ha barn der, men en baby er så liten og lager lite ut av seg, hvis den ikke har kolikk da.. Evt finn noen andre til å passe tulla?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #16 Skrevet 17. august 2010 Har du noen andre du kan spør? venner? kusine? nabo? og nei,jeg synes ikke du overreagerer. jeg hadde blitt flyforbanna var jeg deg!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #17 Skrevet 17. august 2010 Svigerforeldrene dine er noen egoistiske idioter. At der er mulig. Kunne de virkelig ikke ofre den ene festen. Du har vært gravid i 9 mnd og trenger å komme deg litt ut igjen bland folk noen timer. Mannen din er også en stor dust. Du burde lage storhelvete hjemme for han. Syns ikke han skal få dra å ikke du. Som du sier så får barnet mme og det er ikke noen grunn til at han ikke skal være den som sitter hjemme. Syns du burde si at enten drar dere begge eller ingen! Ellers kan han pakke sakene sine å dra hjem til de like egoistiske foreldrene sine og bli der. Den oppførselen han viser nå lover ikke godt for fremtiden. Her er det visst bare du som har fått barn, hans liv skal visst fortsette som før.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #18 Skrevet 17. august 2010 svigerforeldrene dine er noen egoistiske idioter HI! mannen din har tydelgvis også arvet di genene:( fikk veldig vondt av deg, hva med dine foreldre kan de stille opp?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #19 Skrevet 17. august 2010 Jeg ville også ringt bruden og spurt om du ikke kan ta med babyen. Den kommer til å sove i vogna mesteparten av tida uansett. Har selv vært i bryllup der det har vært små babyer med. De har ikke tatt oppmerksomheten fra brudeparet i det hele tatt. Mannen din holder seg edru og dere kjører hjem når dere ikke orker mer. Mannen din kan ikke bestemme at det er han som har førsterett på dette. Siden du ikke ammer, så har dere likt ansvar for babyen når mannen ikke er på jobb. Nei, dette hadde jeg ikke finni meg i altså! Og jeg ville tatt en prat med svigers. Man bryter ikke en avtale på den måten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå