Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 jeg hadde besøk av moren min i dag som hadde med seg to unger, lillesøsteren min og en gutt hun passer. De lekte sammen med min datter på 2,5 år da jeg plutselig oppdaget at de var borte. Jeg fant snart ut at de var hos naboen, altså mine svigerforeldre.Svigermor hadde da plantet jenta mi oppi ei huske. Jeg kom ned og hentet de tre ungene, og sa at de ikke fikk lov til å "stikke av", så løftet jeg datteren min ut av huska. Sa at "du kan besøke besta en annen dag, nå har vi besøk" osv. virket sikkert litt sur der jeg kom og hentet ungene, vekslet ikke så mange ord med svigermor, men gikk rett opp igjen til huset vårt. Var litt lei av å springe etter datteren min. Det var selfølgelig ikke svigermor sin feil at ungene stakk ned til dem. synes dere jeg reagerte feil/ oppførte meg dårlig? Må tilføye at jeg setter klare grenser for ungene mine, og prøver å lære datteren min at vi bare går ned til bestemor og bestefar når vi skal besøke dem,(er jo klar over at hun er litt liten til å forstå dette ennå) ,uansett så kommer jeg aldri til å la ungene springe fritt mellom husene her som om de skulle hatt to hjem, selv om jeg vet at mange andre i liknende situasjoner gjør det sånn. Jeg ønsker at barna mine skal ha et nært og godt forhold til sine besteforeldre men ønsker ikke at besteforeldrene skal ta del i den daglige oppdragelsen eller hva jeg skal kalle det. (bør vel også legge til at vi besøker dem/ treffer dem ofte)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Hadde ville ha plantet på meg et smil og unnskyldt datteren for å ikke virke sur, kanskje.. Greit å ha et fint forhold med svigers.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Nja..hadde nok reagert litt annerledes. Hadde nok pratet hyggelig med svigermor og sagt at barna kunne besøke en annen gang når dere ikke hadde besøk. Og du må nok regne med at barna dine springer inn og ut med besteforeldrene etterhvert når de blir større, selv om du kanskje ikke ser det positive med det ennå. Ikke alt man kan styre Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Hvordan kunne barna stikke av når moren din passet dem? Det er absolutt ikke svigermor sin feil, hun tok seg bare av barna.. Hadde blitt sint på moren min jeg! Når det er sagt, hva er problemet med at barna dine etterhvert tar seg en tur til besteforeldrene uten å lage avtale først? Så lenge det er greit for besteforeldrene er det vel bare koselig for barna å ta svippturer til besteforeldrene?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Ja, synes du opptrådte uhøflig. Hele innlegget virker som om du er irritabel på din svigermor. ("Planta jenta i ei huske") men ut i fra det du skriver her er det du som er utidig. Synes det virker litt rart at du ønsker et nært og godt forhold med besteforeldrene, men samtidig ikke ønsker at de skal ta del i dagligdagse situasjoner. Slapp av og slipp dem innpå datteren din. Jeg er sikker på at de ønsker det beste for henne! Til ditt spørsmå; Ja, jeg synes du oppførte deg dårlig.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Ja, du oppførte deg dårlig. Det var da ikke svigermors feil at ungene stakk av og du kunne godt ha kostet på deg et smil og et "hei" om ikk noe annet. Og hva er greia med at ungene ikke kan besøke besteforeldrene om de ønsker det? Ingenting er bedre enn å ha "fri tilgang" på bestemor og bestefar:-) Slipp litt på jerngrepet og la barn være barn og la barna løpe fritt mellom husene
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Det første som slår meg når jeg leser dette er at du er ung og usikker og prøver å overkompensere med å være voksen, ansvarlig og tydelig på grensesetting...noe som i dette tilfellet kom feil ut! Jeg synes du håndterte situasjonen dårlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå