Gå til innhold

Trenger litt støtte...


rima

Anbefalte innlegg

Jeg ammer enda lillebror. Blir som regel morgen, en gang etter jobb og ved legging. Nå er lillebror blitt 13 1/2 måned og jeg føler meg nesten flau når jeg sier at jeg fortsatt ammer. Kanskje burde vi slutte, men jeg har flere grunner til at jeg vil fortsette.

 

- vi trives med det både han og jeg

- pappan hadde masse atopisk eksem som liten

- jeg har tro på antistoffer fra meg vil hjelpe han mer frisk gjennom høsten i barnehagen.

 

Men så føler jeg liksom at han er for stor for dette nå. Ikke at jeg egentlig synes det selv, men ser jo at flere reagerer. Så nå ammer jeg kun "på privaten" og aldri sammen med andre - ikke hos mamma eller hos svigers heller...

 

Noen som har noen gode ord til meg? Eller synes dere jeg burde rulle inn puppen nå? Har jo liksom gjort mitt nå i laaaang tid allerede. Har liksom ikke noen tanker om når slutten må være, vil bare dytte det litt foran oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer også enda, morgen kveld og av og til etter jobb. Snuppa vil ikke drikke vanlig melk, så da syns jeg det er greit å fortsette med amminga.

 

Tenkte ta det nærmere jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker det og han liker det, så fortsetter du! Det er jo ingen andre enn dere to som skal bestemme dette!! Jeg sluttet fordi lillemann var uinteressert, og fordi jeg selv også var ganske lei. Og da følte jeg det var helt greit å slutte. Men hadde vi begge likt det, så hadde vi jo sikkert fortsatt gjort det!

 

Det er mye som tyder på at amming skal forsterke immunforsvaret, og det er jo perfekt nå når han begynner i barnehagen!

 

Thumbs up for puppen ut!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å la seg påvirke av andres reaksjoner.. kjente litt på den følelsen jeg også! Nå sluttet vi med puppen for en uke siden, for OSS var det en veldig bra ting :) MEN hadde vi kost oss (+++) så hadde jeg fortsatt så lenge VI ville!! Det synes jeg du også skal gjøre Rima!!

 

Slenger meg på thumbs up for puppen ut altså, du har gode argument og ingen som ikke har ammet kan ikke kjenne på den følelsen du gjør! Hold på den følelsen og koooos dere så lenge dere synes det er rett!!

 

Stor klem til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsett hvis DU mener det er riktig for dere....Ikke tenk så mye på hva alle andre mener og synes....

Fortsett så lenge du ønsker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på og vær stolt av deg selv du! Ikke hør på hva andre sier og mener. Det er hva du føler er riktig som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge hen vil og du vil så fortsett. Selv sluttet jeg fordi tassen ikke hadde tid, var ikke intressert.

 

Syntes det er kjempe flott at man kan amme. Stå på, ikke bry deg om hva folk mener. De skal jo alltid mene så mye om alt. Er uansett ikke bra nok for alle hva man velger!!!!

 

Savner faktisk å ha han liggende inntil meg... nå bare spinner han rundt hele døgnet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, snille dere!

 

Må bare legge til at tilogmed legen min spurte "skal ikke du slutte å amme snart, hæ?" Ble så paff at jeg måtte bare forsvare meg med den atopiske pappan. Egentlig burde jeg vel bare spurt han hva DET var for idiotisk spørsmål... Er jo internasjonale anbefalinger om å amme til barnet er to år jo! Hadde ikke tenkt å holde på SÅ lenge da, men litt til hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff leste det på var det småtroll 1-2 at legen spurte om det. Er jo bare helt tragisk. Stå på rima!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullklumpen min er snart 13mnd, og vi ammer fremdeles 4 ganger i døgnet. Så jeg sier absolutt stå på!!!! Vi ammer rett før luren hans i 11 tida, og så i 2-3tida, i tillegg til tidlig morgen og når han skal sove for natta. Om du husker det så lagde jeg en tråd om amming for en måned eller to siden, og vi ammer fredeles! Både han og jeg trives med amminga, han stoooorkoser seg!!!! Og jeg har, som du, stor tro på antistoffene! Han har hittil kun vært syk to ganger, omgangssyken og influensa, så jeg tror på antistoffer :)

 

Jeg ammer både i offentligheten og hos foreldrene mine. Når folk spør om jeg fremdeles ammer svarer jeg stolt ja, det gjør jeg. Og som sagt, han storkoser seg! På dagammingene er det mye tulling og kosing (han slipper puppen for å smelle med tunga for å få meg til å gjøre det samme, og vi ler og tøyser masse sammen), så det er tydlig at han koser seg =))

 

Fortsett å amme så lenge dere føler for det! Jeg støtter deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...