Gå til innhold

Tror jeg har fødselsangst, men vet ikke =/.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig bladede følelser angående fødselen. Føler at uansett hva jeg velger blir det liksom litt skummelt for meg. Da jeg gikk gravid med førstemann fikk jeg totalruptur og er nå livredd for at det skal skje denne gangen her også dersom jeg velger en vaginal fødsel. Har tenkt endel på planlagt keisersnitt, men dersom jeg velger det, må jeg ta epidural noe jeg også er livredd for. Skal på ul på sykehuset her i byen i slutten av neste mnd og håper jeg får snakket litt med de der da angående dette. Syntes det ikke er noe gøy og bekymre seg slik jeg gjør nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruet meg kraftig hele graviditeten sist og fikk totalreptur under fødselen.

Hadde problemer med underlivet i ett år etterpå, - fy flate! Det er ikke moro å ikke kunne gå på do uten smerter.

Gruer meg som bare det denne gangen også. Men tror nok ikke jeg klarer å overbevise jordmor at KS er det beste.

Jeg sa ifra på første legekontroll om hva som skjedde sist og at jeg nekter å la det skje denne gangen. Jeg har ihvertfall fått skrevet opp at denne gangen at jeg skal klippes, ikke revne!

Skrevet

Du har nok litt frykt for fødselen etter det som hendte forståelig nok...Jeg fikk totalruptur selv, grad 4 . Men vevet som revnet blir faktisk sterkere og det er ikke naturlig å revne andre gang som 1. gang.Den andre fødselen hjalp JM meg til å ta det rolignår hodet stod i åpningen, slik at huden fikk tid til å tøye seg.Revnet ikke , fikk bare et lite skrubbsår som ikke trengte sting i det hele tatt. =) Be om samtale med gjennomgang av forrige fødsel og prøv å slapp av.Men kjenner du at angsten tar overhånd og ødelegger resten av sv.skapet ditt,skal du ikke kvie deg for å be om keisersnitt altså..Det er din kropp og du som skal føde!

LYKKE TIL !

Skrevet

Ja uff, jeg slet også veldig i ettertid. Hadde mye problemer med og gå på do, var et reint helvete for og si det rett ut. Fikk resept på en salve som virket lokalbedøvende, men som jeg måtte påføre 30 min før dobesøk, noe som ikke alltid er like lett og beregne. Fikk anal fisur og måtte gå på stikkpiller og hele pakka. Slet også med og holde på luft, noe som var utrolig pinlig.

Men akkurat det med klippingen har jeg ikke tenkt på før. Skal absolutt snakke litt med jordmor om det.. så takk for tips :).

Skrevet

Regnet ikke med førstemann fordi han kom for fort. Jordmoren da var egentlig veldig flink til og fortelle meg når jeg skulle presse og holdt også en varm klut bak mot rumpa slik at det ble lettere for meg og kjenner hvor jeg skulle presse :). Men lillegutt var fast bestemt på at han skulle komme ut som supermann selv, med både hode og armen på en og samme gang.

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...