Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 I ettermiddag har det blitt mer og mer vondt inne i den venstre hofta og øverste del av låret. Når jeg går så skyter det av og til en voldsom smerte inn i der, og beinet svikter litt under meg. Det gjør også så vondt at jeg ikke makter å prøve å stå på det. Så gir det verste seg igjen og jeg kan gå videre, før det helt uten forvarsel smeller til igjen. Hadde jeg vært gravid, så hadde jeg tenkt at det var bekkenløsning, men jeg er helt sikkert ikke det. Om det ikke blir bedre i løpet av morgendagen så skal jeg ta en tur til legen, men er det noen som aner hva det kan være?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Jeg har akkurat likens, og hos meg er det isjasnerven som ligger i klem. Fikk dette under 1. svangerskap, og det kommer og går, og kan være jævlig vondt til tider:-(
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Det har aldri utviklet seg til "ordentlig" isjas ennå, men både mamma og pappa har vært kraftig angrepet av isjas i perioder (min mor lå på madrass på stuegulvet i 6 mnd i strekk). De fikk bare smertelindring i form av Paralgin Forte samt sykemelding. Jeg vet det finnes en type operasjon mot isjas, men de er ikke blitt vurdert for det ihvertfall. Det min mor har funnet ut er en måte å løfte på og bøye seg på som ikke belaster rygg/bekken på feil måtte, og på denne måten har hun holdt det mer eller mindre i sjakk i mange år med unntak av et par ukeslange perioder. For noen holder det med noen ukers sykemelding, men andre blir kraftig angrepet. Vet også at mange blir henvist til fysioterapeut med god effekt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Jeg har det også, er isjias.. Om du har fått en låsningen eller forskyvning i bekkenet etter svangerksap kan en naprapat eller kiropraktor hjelpe deg. Jeg har fått hjelp av en naprapat, han er rene medisinmannen, magisk hva han kan få til Helt bra er jeg ikke da, det kommer og går litt, men skikkelig vondt har det ikke vært siden jeg var hos naprapat. Anbefaler det virkelig, han ser på hvordan du går, holder deg på hofta mens du løfter bena osv så han kjenner om du belaster rygg og bekken feil eller skjeivt. Så hjelper han deg å fikse det, han bruker massasje og "knekking" for å løse problemet.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Takk for tips og råd! Jeg hadde bekkentrøbbel i siste svangerskap, men det er flere år siden nå, men det kan vel muligens stamme derfra. Om ikke dette går over så skal jeg vurdere naprapat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå