Gå til innhold

uregelmessig mens.. hvordag bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. vi har prøvd lenge nå, men det kommer ingen gravidtet. Jeg har utruolig uregelmessig mens. har omtrent halve mnd med blødninger. I tillegg har gynekologen min sagt at jeg ikke produserer egg normalt. altså, eggløsningene mine kan hoppe over en mnd. har prøvd disse eggløysningstestene, men det blir jo veldig dyrt i lengden. hva tror dere? noen annen mulighet for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har prøvd over 1 år, kan du vel bli henvist til utredning for barnløshet av fastlege eller gynekolog.

Lykke til!

Skrevet

Normalt har man eggløsning ca 14 dager FØR neste mens, men alt fra 9-18 dager regnes for normalt. Dette blir jo vanskelig å regne ut om du har uregelmessige sykluser. Det du kan gjøre er å bestille strips fra biligtester, disse er like gode som andre tester etter min mening, og mye billigere. Bruk en strips hver dag fra ferdig mens til neste i 2 mnd, se om du får opp eggløsning. Ellers er det jo egentlig ganske enkelt da. Ha sex annenhver dag, så er du sikker på at dere ikke bommer ;)

Skrevet

Har du sjekket om du kan lide av PCO......Da er det vanlig m uregelmessig mens og vansker m å bli gravid. Ta en hormonpørve hos din fastlege og ev sjekk stoffskiftet. Har du PCO får du ev Metformin/glucophag som kan hjelpe. Skulle du ev ha probl stoffskiffte hjelper ev medikasjon for dette også. Bolla satt fort på meg m litt medisiner innabords:-D

Stå på og lykke til:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...