Gå til innhold

Studiestart med sosial og generell angst. Tips og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg er ute etter her jeg, men jeg har altså sosial og generell angst og har vært sykemeldt, gravid og hjemme med barn i 6 år siden jeg gikk ut av videregående (i den rekkefølgen, ikke samtidig;)

I morgen er første skoledag på lærerhøgsskolen, og jeg vil så gjerne klare dette. Føler hele høsten og videre studier beror på om jeg greier å bli kjent med folk og kjenne meg trygg i klassesituasjonen. Noen som har noen tips?

Er så lenge siden jeg har gått på skole nå, aner ikke hva som skjer fremover, alt er ukjent og det gjør det hele ufattelig skummelt. Og tenk om jeg ikke blir kjent med noen :s

I morgen skal det være registrering og velkomsttale, det er jo en grei sak, men deretter skal lærerstudentene samles til info. Tenk om vi må presentere oss selv for alle :s

Etter infoen tar fadderprogrammet over, men jeg har virkelig ikke lyst til å delta. Ikke bare pga sosialangsten, men fordi det går i pub-til-pub og vors og fest, og jeg ikke drikker og stort sett er hjemme med datteren min kveldstid..

IK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er du voksen student, og det er ikke uvanlig at de har forpliktelser som de må ta hensyn til i tillegg til studiestart. Om noen hadde sagt at de måtte hjem til barna sine hadde jeg ikke tenkt mer på den saken.

Det å presentere seg selv er en utfordring, ikke bare for de med angst, men såpass vet du vel allerede om din diagnose at du ikke dør av å faktisk gjøre det.

Men sannsynligvis skal ikke 80-90 studenter reise seg en etter en og presentere seg, dette vil nok heller foregå i fadderprogrammet.

Jeg kjenner alt for godt til angst, har diagnosen panikklidelse så arter seg dog litt anderledes hos meg, men jeg gjennomførte en bachelorgrad samtidig som jeg nok har vært på mitt dårligste, så alt er mulig!¨

Ønsker deg alt av hell og lykke, og husk; angst er bare en følelse og den kan ikke gjøre deg noe!!!!

Skrevet

Du må nok presentere deg selv for klassen.., men ikke for alle klassene, skulle jeg tro. Sett deg ned og øv deg på å si navnet ditt, bakgrunnen din og ellers relevant info ut høyt, så blir det litt lettere..

Jeg gikk på ppu da jeg hadde det som verst. (Er nesten kurert nå;), og jeg stamma og svetta da det var min tur. Det gikk bedre etterhvert som jeg ble tryggere på gjengen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...