Gå til innhold

Jeg er litt urolig for mannen sin helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første er han lite aktiv. Akkurat nå sykler han til og fra jobb, og det er kjempebra, men når vinteren kommer er det lite av den slags. Han har begynt å få en litt stor mage, ikke at det plager meg visuelt, men moren hans mener det er et tegn på noe dårlig.. Videre røyker han en god del, og han har ASTMA. Han velger også alltid det feiteste alternativet i mat; feks setersmør, helmelk, osv.. Omtrent av prinsipp. Jeg er rett og slett begynt å bli litt urolig for om han vil få kohls eller noe verre :(

Jeg røyker littegrann selv, men jeg har sagt til han (og det mener jeg), at jeg slutter 100 % sammen med han, når han vil. Han røyker likevel veldig mye mer enn meg. For min del er det snakk om i snitt et par røyk fordelt på to uker. Og jeg spiser kun snacks og snop i helgene. Jeg er ikke så fysisk aktiv da, så han kunne vel hatt et bedre forbilde i meg. Men jeg tror egentlig ikke det ville funket likevel, for de periodene jeg har vært flink å trene, følger han på ingen måte etter. Og han spiser mye junk i løpet av uken også.

Sukk. Vet ikke helt hvor jeg ville hen, men.. slik er det altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på helsesjekk og ta med mannen. Si at det kun er for "moro" skyld, eller at det bare er for å sjekke at alt er som det skal. kanskje det dukker opp målinger som gir han en wake-up call?

Jeg ville egentlig ikke anbefalt å gjøre det hos vanlig lege, men kanskje på en privatklinikk. Noen private klinikker bruker nyere og mer avansert ustyr for å finne ut om helsen er god.

Men det billigste er selvsagt å dra til fastlegen. Jeg vet bare om en venninne som var hos legen for å sjekke om hun hadde vitamin og mineralmangler. Hun følte seg ekstremt trøtt og sliten i en lang periode. Legene fant ikke ut at hun hadde noen mangler. Noen år senere dro hun på en privatklinikk (var dyrt), men der fant en lege ut at hun hadde B12 mangel, noe som var årsaken til hvorfor hun følte som hun gjorde.

Men gjør det sammen. Og en time til lege kan han vel da avse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...