Gå til innhold

Utålmodig!!!!


Mamma til gutt og jente:)

Anbefalte innlegg

Er så utrolig glad for at jeg er blitt gravid med nr to, gikk på første forsøk!! :) Er så utrolig spent på hvem som er inni magen, og gleder meg masse til å fortelle det til familie og venner.

 

Men hvordan klarer dere å holde det skjult for andre når man f. eks blir bedt på middag med vin ol.?????? Har tenkt å holde det skjult til uke 10, er 4+5 nå.... Men ser allerede utfordringer med hyttetur og middagsinvitasjoner... Er så redd for at andre skal skjønne det, er så dårlig på å lyge hvis noen spør!!! Noen med tips/gode bortforklaringer på lur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 4+5, og skjønner altfor godt hva du mener. Det er ikke lett.

For det første er jeg elendig til å holde på hemmeligheter som angår meg selv, for det andre hater jeg å lyve.

 

Det at jeg også røykte gjør det ikke enklere, siden alle nå lurer på hvorfor jeg sluttet så plutselig.

 

Jeg brukt "dårlig i magen" som unskyldning flere ganger (og det er jo sant). Eller at jeg skal stå opp tidlig dagen etter, at jeg skal trene, prøver å slanke meg, at jeg har begynt å få vondt i hodet av rødvin (jeg elsker rødvin, men vondt i hodet har jeg jo)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslagene, skal prøve å bruke ett av dem neste helg da vi er invitert på reker og hvitvin.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også nettopp blitt gravid med nr. 2 :) Spennende! Klarer ikke helt tro det enda, for jeg har ingen symptomer.. Bare positiv test og uteblitt mens. Men det holder vel, det? ;)

 

Det er ikke lett å holde det skjult! Vi har også tenkt å vente en stund med å fortelle det, er 6+0 i dag. Nå ammer jeg litt enda, så har bortforklart det litt med det. Ellers har jeg stilt som sjåfør en gang (noen måtte jo kjøre). Har nettopp vært i et bryllup - og der spiste jeg litt spekemat og annen mat jeg egentlig ikke burde spise nå - men jeg kunne bare ikke be om annen mat! Da hadde HELE familien min skjønt det.. Så det er ikke så lett!

 

Tar gjerne i mot tips jeg også :) Har hørt om jenter som har tatt alkohofri vin på vanlige vinflasker - for at ingen skal få mistanke. Det gar jo an dersom man skal ta med drikke selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har faktisk tenkt på det med vinen selv, men ikke prøvd... Har også takket ja til vin og liksomdrukket fra glasset, med en avtale om at samboeren min drikker av glasset mitt med jevne mellomrom for å tømme det... har fungert greit:)

 

Jeg har også en jobb som innebærer at jeg må si i fra ganske tidlig, så får se hvor lenge jeg klarer å holde meg. Har ikke så mange symptomer ennå, har tatt 2 positive tester og måtte tisse ofte i noen dager pluss litt uggen. Samme som sist, følte meg ikke gravid i begynnelsen da heller, først da jeg var 3-4 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å seie at du går på antibiotika også, då kan ein ikkje drikke. Har tenkt å bruka det som alibi dersom eg er "nødt"...urinvegsinfeksjon, for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...