Gå til innhold

Når legger deres 1. klassinger seg? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært noen sene kvelder i sommer, men nå skal jeg skjerpe inn. Halv 8 er nok det jeg får til, men problemet er at han blir liggende så lenge å tulle i senga før han sovner (deler rom med lillesøsteren sin)

Når legger dere barn seg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har stort sett alltid lagt seg 8, og har aldri hatt noe problemer med legging (dvs han har nesten alltid sovnet med en gang). Men tror jeg skal være litt nøyere nå på at han legger seg 7.30 og at lyset er av kl 8. Vi somler ofte litt med lesing osv, slik at klokka blir halv 9 og sånn... Tror halv 8 er en bra tid. De trenger jo mye søvn, spesielt nå som de skal begynne å bruke hodet mye mer :)

Skrevet

Jenta her legg seg fint, søv godt og får sove til ho vaknar. Ho legg seg i åtte-halv ni tida. Heldigvis begynner skulen seint, og ho klarar å sove skikkelig ut innimellom.

Skrevet

Han legger seg rundt 19.30 -20.00 men sovner ikke med en gang, ligger å leker litt i senga (får lov å ha på lys og slår av lyset selv før han sovner) Tror ikke han ligger mer enn rundt 30 min =)))

Står opp igjen mellom kl 07 og 07.30

Skrevet

Vi har sagt at nå når han skal på skolen så må han være i seng til 20.00, helst 19.30. Men det går jo ikke alltid da! Han sovner stortsett veldig greit, rundt 20.30 nesten alltid og om han er trøtt sovner han gjerne når hodet treffer puta! Våkner mellom 6.30 og 7.10, sover han lenger enn 7.15 så blir mamman meget paff.

Er vanskeligere å få lillebroren som er 1.klassing neste år til å sovne om kveldene. De legger seg likt og deler rom, men lillebror sovner ofte ikke før 21.30-22! Og står stortsett alltid opp før 7.30. Så vi fleiper med at han sparer opp timer å sove til han blir tenåring =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...