braveheart Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 du som måtte sy mye etter fødsel!!!!! NYTT 17:49 17.08.2010 kan du værsåsnill å gi meg litt håp...jeg revnet mye etter en kjapp hjemmefødsel.det har nå gått18 dager siden fødsel og jeg synes ikke jeg er noe bedre enn den første uka.har blitt litt bedre for så å bli verre igjen.greier ikke å sitte,å kjøre bil er et mareritt...det svir nedentil ognoen ganger river i stingene. når går det over? noen tips?har hørt noen tar grønnsåpebad,hvordan gjør du det?man skal jo ikke bade ennå... er veldig takknemmelig for håp og tips
Gjest thricane Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 jeg hadde 3 c. ble sydd av en lege og hadde ikke noe vondt i etterkant. tror du burde snakke med en lege og få sjekket hvorfor det gjør vondt så lenge etterpå.
Fire småtroll Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Ville ringt barselpoliklinikken om jeg var deg, kanskje noen sting har gått opp eller blitt betent? En jordmor eller lege bør vel se på det.. Jeg revnet masse første fødselen, revnet både forover og bakover pluss at jeg ble klippet til siden. Det var pyton første uka, bare å skifte stilling i sofaen var et mareritt. Men etter en ukes tid ble det gradvis bedre og bedre, tok lang tid før jeg var helt smertefri, men så mye som 18 dager etter levde jeg som normalt (selv om jeg nok beveget meg noe rart fremdeles). Synes det høres rart ut at du fremdeles har så vondt over to uker etter.. Jeg skyllte forresten med grønnsåpevann når jeg var på do, satt over doen med såpevann på en flaske/mugge og lot det renne nedover "skrittet". Ei venninne satte rompa ned i en sånn lav balje hun vanligvis bruker til å vaske føttene i..
ventejenta Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg hadde totalruptur etter fødsel. Ble gradvis bedre, og så verre igjen, akkurat som du beskriver. Gikk til lege, ble sendt videre til gyn på sykehuset, og da var det gått betennelse i stingene. Stingene ble fjernet (selv om det var slike som skal gå ut av seg selv), og jeg fikk penicillinkur. Ble mye bedre bare på en dag! Så mitt råd er krystallklart: Ta en tur til legen!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Jeg revnet grad to pluss klippinga, var fryktelig hovent første uka. Da knasket jeg smertestillende og tok livet mest mulig med ro. Men etter to-tre uker var ting merkbart bedre. Grønnsåpebad kan du lage i et vaskerfat. (Er også greit å ha en imsdalsflaske med drikketut i veska når man er på besøk og det ikke er tilgang på bide/dusj. Kan skylle med lunka vann etter toalettbesøk). Men kanskje du skulle ta kontakt med lege igjen for å få sjekka at ting faktisk er som de skal der nede? God bedring ihvertfall. En dag er man plutselig ganske bra i underlivet igjen. Det hadde jeg ALDRI kunne forestilt meg noen dager etter fødseln ;-)
mai mammaen til to Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 gå til legen. min søster hadde store problemer. hun revnet fra a til å og hun hadde masse vondt. gikk til slutt til legen og det viste seg at hun hadde grodd skevt osv. så hun måtte kjære bort mye.. så jeg ville gått til legen fort.. et tips, kjøp deg en liten barne badering. så sitter du på den. det hjalp min søster.
Lemonia Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Jeg fikk en tredjegradsruptur under fødselen i tillegg til at jeg ble klippet. Det gjorde skikkelig vondt i flere uker (5-6) og jeg måtte ha maks dose smertestillende daglig. Det var vanskelig å sitte eller stå/gå for lenge om gangen. Heldigvis ble det bra til slutt og jeg har ikke hatt noen problemer i etterkant, men det føltes veldig tungt der og da fordi det tok så lang tid.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Du MÅ GÅ til legen med en gang!! Jeg revnet grad 3c i tillegg til å bli klippet. Jeg slet i nesten 4 mnd, og de fant i ettertid ut at jeg hadde innvendig infeksjon. I tillegg hadde de sydd meg for dårlig i endetarmen sånn at jeg måtte inn igjen i januar og fikse endetarmen. Så du KAN han en infeksjon som du må få noe for. Når jeg ble operert, så hadde jeg ikke vondt i det hele tatt omtrent, og satt mer på de 3 ukene etter operasjonen som jeg gjorde på 4 mnd... Men du MÅ IKKE sitte i grønnsåpe! Kirurgen som opererte meg (og er av landets beste kirurger innen denne typen skade) sa at grønnsåpebad er roten til mange infeksjoner... Grønnsåpevannet trekkes opp i såret, blir liggende der og gi infeksjoner. Ble mange uthevinger her, men dette er viktig. Ring legen i morgen og få henvisning til gyn.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Jeg sydde ikke så mye, men syntes jeg ble verre etter ca 1 uke. Kjøpte grønnsåpe på apoteket. Hadde ikke stor nok balje til å få satt meg i vannet, men tok en klut som jeg vetet med grønnsåpevann og holdt inntil underlivet. Gjentok dette flere ganger før jeg skylte meg med bare vann etterpå. Dette gjorde jeg ca 3 ganger om dagen og merket veldig bedring i løpet av 1 uke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå