Gå til innhold

Dere som har født i badekar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... jeg lurer på en del ting...

Jeg vil tro at det kan være deilig avslappende å ligge i vannet under åpningsdelen. Men kan det ikke bli ubehagelig varmt??

Har sett flere vannfødsler på tv, men alle tv-snuttene slutter når babyen er kommet. Hva skjer etterpå??

Må du til å bakse deg ut av vannet for å føde morkaken? Høres veldig tungvint ut for meg...

Blir ikke vannet ekkelt ??

Håper noen kan opplyse meg ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare sett noen hjemmefødsler i badekar på youtube, og der har de også født morkaken i badekaret. Vannet blir blodig, men det ser ikke ut for å plage de som sitter oppi der, og den ene jeg så, der kom de andre små barna oppi vannet for å hilse på baby.

Skrevet

Sorry, men isj... :))

Flere?

Skrevet

Hei! Jeg fødte i vann, og det var fantastisk! De har akkurat så varmt vann som du ønsker. Mye lettere å slappe av der enn første fødsel uten vann! Var også spent på om det ble mye gusj, men det ble det ikke. Vi spurte, og de sa at ble det det så skiftet de bare ut vannet.

Da jente var født, fikk jeg henne på brystet og slappet av. Så etter en liten stund fikk pappaen babyen, og jeg stod på knærne i badekaret, og "fødte" så morkaken på et lite vips. Så skylte de meg, og så la vi oss i senga der inne og ammet og slappet av. De sjekket også om jeg trengte å sy osv, noe jeg ikke gjorde denne gangen.

Anbefales virkelig!!

Skrevet

Jeg fødte i vann på ABC Ullevål, uten at det var planlagt. Hadde bestemt meg for å "ta ting som de kom", og det var nok greit, siden den vanlige fødeavdelingen var full når snuppa ville ut. ;)

Temperaturen i vannet bestemmer du selv, så det er ikke noe problem. Blir det for varmt kan du bare ta en pause, eller dusje litt i kaldt vann.

Men jo, vannet blir skittent og ekkelt. Jeg fikk nytt vann etter ca 2 timer, da begynte det å bli kaldt. Men det nye vannet så ut som solbærsaft når ungen var ute. ;) Jm anslo det til normalt blodtap, ca 300ml.

Jeg lå i vannet ca 5 min etter at ungen var ute, bare for å komme til meg selv, mens babyen lå på brystet mitt. Så var det opp i senga for å få ut morkaka. Ikke tungvindt, heller deilig å ligge i en myk seng etter 2,5 timer i vannet.

Anbefaler vannfødsel dersom du får muligheten til det! :)

Skrevet

Det er forresten ikke uvanlig at det kommer ut litt "æsj" når du ligger der og presser, men jm har en liten håv som de kan fiske opp sånt med.

14:24

Skrevet

Ikke unormalt, og ikke noe man bryr seg om i sådann stund.. ;D Anbefales!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...