Gå til innhold

1. dag i bhg i dag,,hardt for mor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med eldstemann på 3,5 år på 1. dag i bhg i dag, og sitter igjen med blandede følelser.

For det første er det en veldig stor kaotisk bhg (130 unger eller noe..) med 30 unger på hver avd. Etter en rask omvisning ble vi overlatt til oss selv ute (de skulle være ute hele dagen) og det var ikke samling.

Vi betaler matpenger hver mnd og i utgangspunktet tenkte jeg at det var fint å slippe å tenke på matpakke, men når jeg så hvor "stusselig" denne maten var ville jeg i grunnnen heller valgt å smøre mat selv kunne jeg velge. Ungene måtte komme fram til en "bod" og få ferdigpåsmørte skiver med peanuttsmør eller ost, ingen fikk tallerkener og det var kun vann til måltidet ikke melk.

På avdelingen var det generelt lite utvalg i leker inne, og uteleker manglet det også en god del av.

Akkurat nå vurderer jeg å bare ha han hjemme i stedet, skal uansett være hjemme med lillebroren på 2 år så har muligheten for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender seg man gjør det enkelt med maten når man velger å være ute hele dagen. Altså som du sier, smører på to slag som barna velger mellom. Jeg nekter å tro at det er slik det fungerer hver dag. Når de er inne å spiser er det nok mange flere valg og mye mer læring omkring måltidet. Kanskje de var tomme for vann i dag? og en dag uten melk, men med vann har vel ikke så mye å si.

At det er lite utvalg av leker er jo ikke nødvendigvis dumt. Jeg vil tro det er ganske gjennomtenkt. Barn trenger nemlig ikke en masse leker for å leke. Jo mindre leker, jo mer får de brukt fantasien og det går faktisk veldig veldig bra;-)

Synes du skal gi det litt mer tid jeg. Se om gutten din trives. Virker kanskje som det er du som sliter med det her og prøver å finne litt grunner for å slippe å sende han i barnehagen??

Skjønner det kan virke stort og kaotisk, men er ikke sikkert det er det når en bare kommer inn i rutinene og organiseringen..

Lykke til..

Skrevet

Tirsdag er lekefri dag i bhg vår. Ellers veldig enig med hun over meg. Gi det litt tid.

Skrevet

August og september er måneder som ofte kan virke litt småkaotisk i barnehage pga nye barn, noen ganger nye ansatte etc. Det tar litt tid å komme seg inn i rutine av og til.

Jeg gikk nærmest hylgråtende selv fra førstemann og tenkte at denne barnehagen virket ikke bra men jammen måtte jeg spise mine egne ord, heldigvis.

Du kan ikke prøve å gi det litt tid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...