Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 lettere i tanke på at man ikke sprekker fordi man spiser for lite? Må ha av meg 30 kg og sliter og sliter men klarer ikke holde meg til noen kur
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 For meg er dette en lett måte. Jeg skal/skulle ned 14,5 kg og har egentlig kun brukt nettsidene til GR. Altså ført inn mat jeg har spist. Det krever litt i starten fordi alt må veies. Absolutt alt, men det er veldig lærerikt. Og så fører man inn aktiviteter og får trimpoeng og oversikt over antall forbrente kcal. Veldig ok. Jeg har holdt på slik i 8 uker og gått ned 7 kg! Kjempefornøyd rett og slett. Synes det er veldig enkelt nå som jeg er kommet inn i det. Spiser helt vanlig mat, men mindre mengde og mer av noe mat enn før og mindre av annen mat. F.eks er pizza, som vi gjerne spiste en gang i uken, en skikkelig kaloribombe, så det spiser vi nå bare en gang i måneden, mens lasagne er ganske kalorifattig, så det spiser vi oftere når vi skal kose oss. Jeg har også på disse ukene spist både kake, boller, is og snop, men sjeldent og små porsjoner. F.eks kunne jeg før kjøpe en pose med boller, så fikk ungene en bolle hver og jeg gumlet innpå en 2-3 stykk. Det gjør jeg ikke lenger. Før spiste jeg gjerne 1 stort stykke av hver kake i bursdager. Nå velger jeg meg ut 1-2 kaker og tar et lite stykke. Jeg har funnet is som er kcal-fattig osv. Du må nesten finne noe kosemat som er lite kcal i som du kan unne deg når du er ekstra søtsugen. Som youghurt-is, bær med vaniljekesam ol. For meg føles ikke dette som noen kur, bare en bevisstgjøring på matinntaket. Tenke litt mer over hva en faktisk putter i seg, få større kunnskaper om hvilken mat som er mye og lite kcal i. For det er ikke selvsagt alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå