Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg har født fire barn, siste for ca 1 år siden. Huden er litt slapp på magen, kan ta litt tak i den, velter over beltet når jeg sitter og skrukker seg lett når jeg bøyer meg. Står jeg oppreist ser magen ganske flat og grei ut. Har et par kilo for mye, sånn ca 5-6 kg, og jobber med den saken. Vil tro det hjelper litt å få de kiloene bort, men vil huden på magen stramme seg etterhvert? Trener mye mageøvelser og sånn rockering, så har skikkelig med magemuskler. Noen med noen erfaringer her?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Er du over 30 er sjansen mindre.. Moren min fødte tre og var slank når hun sto. Likevel hadde hun skrukke mage. Det må man jo bare forvente! Og du har født FIRE barn. Du kan ikke forvente stram mage. 5-6 kg for mye? De ligger jo på HELE kroppen, du går ikke ned de på bare magen. Kroppen mister jo fett overalt når man slanker seg. Blir så irritert på de der reklamene på tv, der du ser bare magen forsvinne..det er jo ikke sånn det virker. Skulle ikke vært lov å markedsføre slik. Men siden du har masse magemuskler så har du vel egentlig strammet opp det du kan vil jeg tro;)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Æsj, var det jeg fryktet Jaja, lov å håpe da. Jeg er ikke 30 år enda, men ikke så langt unna heller. Vet jo at kiloene er fordelt på hele kroppen, men regner jo med at litt av det er på magen også. Jeg er en slik som legger på meg på magen først, og det er også der det først går bort igjen. Har hørt en gang at det tar 2 år før kroppen, og med den huden, er tilbake til normalt. Stemmer det? HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Gi deg selv ett år til. Så får du vurdere om du ønsker å gjøre noe med det. Regner med du har fått de barna du ønsker;) En operasjon kan være ett fint alternativ. men vær obs på at ny nalve ikke trenger se heeelt naturlig ut. Og hvis du har brede strekkmerker kan såret bli mindre pent. Kan bli litt sikk-sakk. Søster mi har plagdes med sin mage i 20 år. Og trent på treningstudio siden da pga magen, men skrukkemagen er der enda;) Og hun var 21 når hun fikk barn.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Jeg fødte 4. barn i fjor sommer og har redusert fra 85 kg (gravid) til 57,5 kg nå. Det meste av fettet som er igjen sitter på mage/hofter hos meg, mens pupper, armer, bein og ansikt har blitt mye tynnere. Magen, og da særlig huden, trekker seg ikke helt sammen som før, og jeg er over 40 år. Jeg skal se det an til neste sommer, og hvis ikke magen blir penere vurderer jeg litt bukplastikk. Gidder ikke ha slaskemage resten av mitt liv når jeg er slank og trent ellers på kroppen. Dette varierer nok med alder, vektendring og fra person til person.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 HI her Takk for fine og seriøse svar, var redd for å bli disset her som spør om noe så overfladisk. Jeg har ganske mange strekkmerker, men de er tynne og korte. Synes ikke på litt avstand, men ser dem godt selv da. Jeg var også 21 år når jeg fikk første barnet, så har det gått slag i slag siden..hehe..men nå er det nok ja! Vet ikke om jeg er helt der at jeg vil legge meg under kniven, men får se an litt ja. Når vekten går ned og huden får enda litt tid på seg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Omdet er løs HUD,- så ja. Det vil trekke seg sammen.men kan ta tid. Et par år.. Om du har litt fett, så må det bort først, noe som er verre..For under graviditet kan man lagre også ekstra fett på magen, og det gjør at løshuden ikke alltid bare er løshud.... Og at magen skrukker seg når man bøyer seg er jo vanlig for de fleste dødelig, samme hvor tynn man er. DET får man ikke bort )Det samme nå man setter seg. Da "forkorter" overkroppen seg, og huden trenger og dekke mindre område...Det er jo eksempler på at mageplastikk har gått feil fordi man operer pasienten i liggende stillig, litt letter oppreis, strammer i for mye, og man etterlater for lite hud i forhold til "behovet" for hud ved vanlig stående stilling, og særlig ved bevegelse... Huden kani verste fall sprekke, i beste fall river man opp såret gang på gang, som "fikser seg selv" ved at man ender opp med en kraftig arrdannelse der huden "har vokst" for å greie og gro sår, samt dekke et "for stort område":.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 HI her Det er nok både fett og hud vil jeg tro Fettet holder jeg på å gjør noe med, så forstår at det kan ta litt tid. Ligger i øvre del av det som er normalvektig, vil ned litt. Huden skrukket seg ikke på meg før etter tredje barnet. Altså jeg fikk litt bilring når jeg satt før jeg fikk barn også, det får jo omtrent alle, men nå er det mye som velter utover. Og huden rynker seg da, om det er mer presist, når jeg bøyer meg, akkurat som på et gammelt menneske. Ser ikke pent ut. Ser ut for at jeg får ta tiden litt til hjelp, så får jeg se om det blir bedre til neste sommer. Får trene som en het i mellomtiden.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Jeg er over 40 og har snart født 6 barn Magen min ser jeg på som et trofe for dette fantastiske, og er stolt av både skrukker og "hengemage";) Flat mage hadde jeg i 20-åra, så det har jeg prøvd. Var ikke noe spesielt mer glad i meg selv og kroppen min den gangen..ikke var jeg no lykkeligere eller hadde bedre livskvalitet heller...hehe Men det er min måte å forholde seg til livet og det som naturlg skjer med kroppen i det at jeg lever....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå