signe maten Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Æsj, jeg er så matlei at jeg kommer ikke på en eneste rett! Og jeg som hadde tenkt å handle for hele uka i dag. Gi meg litt tips og inspirasjon da, dere!!
Ugl@ Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Blir mye fisk denne uka i hvertfall 3-4middager, stekt, ovnbakt, stekt i folie. Primært tosk, men også noe sei og hyse. Ungene elsker det, 3 og 4 1/2åringen spiste hver sin store stekte toskefilè i går. Vi er temmerlig kjøttleie for tida. Blir spagatti en dag, og pannekaker med bacon.
signe maten Skrevet 17. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2010 Å, jeg eeelsker fisk! Spesielt hvit fisk Det skal jeg lage minst en dag! Og pannekaker - det er innertier hos sønnen. Jeg liker med bacon og ertesuppe
gumo Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 I dag: indisk (på glass) med kylling, paprika og sukkererter, og ris ved siden av. I morgen: marinert laks med potetbåter og stekte gulrøtter og brokkoli. Torsdag: Pasta med pestosaus av pesto, frossen spinat, creme fraiche og bacon. Fredag: svinegryte a la tex mex. Anbefaler særlig pastaen, den er veldig god!
a-mamma Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Spaghetti og kjøttsaus Laks, agurksalat og poteter Svinekjøtt i sursøtsaus Fiskekaker i hamburgerbrød + salat Kyllingsalat
Mikkemafian Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Fiskegrateng, pølser og potetmos, kylling med mynte og sitron (med couscous til) kokt torsk.
Lemonia Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Denne uken skal vi ha: Mandag: Hjemmelaget kremet spinatsuppe med hvitløks- og urteloff til. Tirsdag: Stekt torskefilet med poteter, grønnsaker og hjemmelaget aïoli. Onsdag: Spansk kyllingform med potetmoslokk. Torsdag: Spaghetti Carbonara. Fredag. Hjemmelaget lakseburger i brød med diverse garnityr og rømmedressing med revet eple og sellerirot. Lørdag: Biff med fløtegratinerte poteter, stekt sopp, asparges, grønnpeppersaus og friterte løkringer. Søndag: Rigatoni al forno. Hjemmelaget krokanis til dessert.
TøffiTrynet☠ Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Mandag: Hjemmelagede karbonader med potet, ertestuing, stekt løk, grønnsaker og tyttebær. Tirsdag: Lettsaltet torsk med poteter, eggesmør, stekt flesk og raspet gulrot. Onsdag: Kyllingsalat med stekt kyllingfilet i biter, hjertesalat, fetaost, soltørkede tomater, rødløk, sukkererter og epler. Tzatziki og rundstykker ved siden av. Torsdag: Fersk pasta med hjemmelaget bolognese-saus og gønn salat med parmesan. Fredag: Lakseburgere i hamburgerbrød med råkost og remulade. Lørdag: Fajitas. Lefser, svinekjøtt, løk, paprika, ost, salsa, rømme og guacamole. Søndag: Viltgryte. Reinskav, fersk sopp, creme fraiche, sjalottløk, einebær, geitost. Hjemmelaget potetmos og tyttebær.
ormeynglet Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Spaghetti med hjemmelaget bolognesesaus + hvitløksbag Pasta med tomat og mozarella-form + hvitløksbag Hjemmelaget burger med tilbehør Hjemmelaget fiskesuppe med rundstykker Hjemmelagde fiskekaker med gulrot-og selleristuing Hjemmelaget seiburger med coleslaw Har ikke bestemt hvilke dager vi skal ha hva enda, skal ut og handle i ettermiddag.
Villa Perlesukker Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 1. Seifilet, bukettblanding og bakte poteter m hvitløk og chili 2. Kylling, ris,brekkbønner og satesaus (mmmmmm) 3. Moussaka 4. Laks m. poteter salat og agurk¨ 5. Pasta,karbonadekjøttdeig og pastasaus m parmesan....mmm 6. Grille 7. Fylt torskefilet m blomkål og poteter.
signe maten Skrevet 17. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2010 Fantastisk mange bra forslag - nå ser det ut som om det blir middager på oss denne uka også Takk så veldig mye, dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå