Gå til innhold

Blir lei meg av å se på kroppen min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ikke mer enn 1 1/2 mnd siden jeg fødte. Keisersnitt. Men magen min er kjempestygg. Den har selvfølgelig trekt seg inn en god del, men jeg har masse strekkmerker på magen og den henger litt nedover. Jeg trener hver dag i håp om at den skal stramme seg inn igjen. Men jeg har også hørt at man kan få bukplastikk om det ikke blir bra? At de fjerner det "døde" flesket som henger der å strammer magen? Noen som har erfaringer med dette? Jeg må bruke flere lag med klær for å prøve å skjule magen som henger der og jeg kler meg aldri naken foran kjæresten pga strekkmerkene. Det eeer så stygt! Savner kroppen jeg hadde før jeg ble gravid!! :(

Men jeg må tilføye at jeg angrer ikke en dag på at jeg ble gravid bare så det er sagt! Gutten min er den fineste i hele verden! Han har nok stjålet morens skjønnhet ;) hihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier det går et år før kroppen er helt slik den skal være etter en fødsel... Men hvis du fortsatt sliter veldig, er det mulig å få dekket bukplastikk når den tid kommer. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg for mye ennå, det er alt for tidlig.

Skrevet

Jeg har det likedann, snart 9 mnd etter fødselen.... Blæh!

Skrevet

Hei.

Sånn var jeg etter en drøy mnd http://fremfraskyggene.blogspot.com/2010/05/post-gravid-kropp.html

Faktisk er det for tidlig for deg å trene spesielt hardt etter et keisersnitt. De sier 2-3 mnd, og ligg unna tradisjonelle mageøvelser til etter 3 mnd. Dette er for at du skal rekke å gro innvendig.

Jeg begynte å trene pent etter 2,5 mnd. Nå, 4 mnd etter fødselen, trener jeg 4-5 dager i uken med vekter og cardio (jeg bruker opplegget til jillianmichaels.com) samt spiser meget sunt.

Mageflesket har trukket seg inn, jeg begynner å få finere muskler, jeg har begynt å bli sterk igjen. Det føles utrolig godt. Jeg hatet synet av min egen kropp og følelsen av den deigete ekle magen (*grøss*) selv om det er normalt og slik de flestes kropp ser ut etter at man har født.

I dag begynner jeg å bli godt fornøyd med meg selv. Har fortsatt 9 kilo med fett som skal og må av, men har allerede gått ned 4 kilo så kan ikke klage. Det krever en del dedikasjon og hard jobbing, men siden du tydeligvis liker å trene så kommer du dit. Men vær tålmodig - la såret gro skikkelig først og gi deg selv tid. Magen brukte tross alt 9 mnd på å blåse seg opp! Mest sannsynlig trenger du ikke bukplastikk :D

Skrevet

Gi det tid, og som det er påpekt før her så vær forsiktig med for hard trening i starten etter keisersnittet. Du kan risikere å gjøre vondt verre.

Jeg gikk inn på feil side, så for min del er det over ett år siden jeg fødte. Kjenner meg godt igjen i følelsen av å ikke se bra ut. Jeg er relativt slank, men hadde en enormt stor mage. (Sprengte skalaen på SF målet og var nesten utenfor arket.) Jeg følte alt bare hang og dinglet etter fødselen. Vekten min gikk raskt tilbake, men det var så veldig mye dødkjøtt som hang der. Nå et drøyt år etter er det faktisk nesten borte. ...og jeg kan ikke skryte på meg at jeg har trent. Selv synes jeg at jeg fortsatt er litt slapp, men mannen min sier bestandig jeg er fin. Har liksom tenkt at han bare sier det fordi han er mannen min, men så noen bilder av meg selv i bikini fra i sommer og innser at jeg ser ganske grei ut alder og barn tatt i betraktning. Det ble liksom noe annet å se det på bilde enn å se det i speilet.

Hvis du er flink til å trene vil det mest sannsynlig endre seg mye fortsatt for deg. Gi det tid før du for alvor vurderer bukplastikk. Kanskje ønsker du også flere barn og da kan det vel sikkert være lurt å bli ferdig med det før du evt tar en besluttning om operasjon.

Lykke til med en spennende tid du har forran deg. Kroppen blir din igjen etterhvert. Snakk med mannen din om det. Det kan være godt å dele slike bekymringer selv om det er han du ikke føler deg fin og attraktiv for. du har født barnet hans, han synes sikkert du er fantastisk uansett akkurat nå :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...