Gå til innhold

hvilket kjønn?


morka

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leste om myter og kjerringråd som sier at man får mye kviser under svangerskapet kan det bli en jente. Jenta "stjeler" mors skjønnhet. Dette erfarer da jeg. Har mye fet hud og kviser nå. Mer enn før... Noen som har erfaringer med dette?

Leste også at visst man er kvalm så blir det jente, og omvent.. Jeg har ikke vert kvalm enda, så her er det litt kræsj på mytene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror alt dette er myter og det er jo 50% sjanse for hvert kjønn uansett. Forrige gang var jeg aldri kvalm og hadde aldri kviser og fikk gutt. Denne gangen er jeg kvalm og har fått et par kviser. Vet ikke hva det er enda, men har ingen formening om det ene eller det andre for jeg kjenner så mange som har hatt helt like svangerskap og fått ulikt kjønn og andre som har hatt ulikt svangerskap og fått likt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk med jenta mi var jeg mye kvalm, denne gangen finnes jeg ikke kvalm, men har mye mer ømme bryster. Jeg er spent på kjønn og vil nok vite denne gangen, praktisk å vite hva av tidligere babytøy og utstyr vi kan bruke igjen osv. Flere som vil vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sist svangerskap fikk jeg en jente, jeg var ikke noe serlig kvalm eller noe, hadde egentlig et fint svangerskap utenom bekkenløsning fra jeg var 2mnd på vei. Denne gangen er jeg kvalm nesten hver tredje dag og det hender jeg spyr som en gris til tider! Men ikke fått bekkenløsning og er 2mnd på vei :) Lurer på hva som gjemmer seg inni der, jeg må vite det på ultralyd klarer aldri å holde meg uten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det mulig å se hvilket kjønn det er sånn normalt sett? Jeg skal på UL neste uke, er da 9 + 4. Regner med at det er for tidlig... Er veldig spent, med det viktigste er selvfølgelig at alt er i orden. Har ingen barn fra før, så både og gutt og jente blir helt fantastisk:-) Håper bare ikke på tvillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvisete sist, men mista før det var mulig å se kjønn. Denne gangen er jeg ikke kvisete, men ufattelig mye kvalmere, så om teorien du viser til skulle holdt stikk, spriker tegnene i ulik retning. Kjønn ser man først i andre trimester, så du må nok vente til den ordinære ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang hadde jeg ingen plager foruten at det var vanskelig å sove på slutten (vanskelig å finne en god sovestilling). Foreløpig ser det ut til å være likedan:) Er 13 uker på vei og har ikke hatt noen plager (kanskje vært litt ekstra trøtt noen dager). Sist fikk vi en jente. Så får vi se om det blir jente eller gutt denne gangen...

Var på UL i dag, alt står bra til med den lille:) Der fikk vi vite at man ikke kan se kjønn før i ca uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang fikk jeg vite kjønn med 100% sikkerhet i uke 11+4, og håper jeg skal få vite det like tidlig denne gangen :-). I Norge har de ikke lov å opplyse om kjønn før fullgåtte 12 uker, men det er fullt mulig å se med min. 80% fra uke 11-12 hvis de har erfaring med det. I Norge har de jo ikke den store erfaringen i det ettersom det ikke er lov å opplyse om det allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...