moota m storebror&lillebror Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Fornuftige gaver eller leker? Jeg har pleid å gi fornuftige gaver. Jeg er alenemamma, og har ikke så god råd. Men i år har jeg kjøpt en del leker og "tull" til lillebror. Han fikk bare klær og sånn til jul, så hadde lyst å gi han noe annet denne gangen. Blir spennende å se hvordan han reagerer når han får mange fine traktorer og gravemaskiner ol. =)
Lene~mor til tre Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Gutten vår fikk ny sykkel til bursdagen sin nå. En spleisegave fra besteforeldre, tanter/onkler og oldemødre. Han har massevis av leker, det flyter inne på rommet hans og han leker bare med halvparten så det er kanskje på tide å ta en opprydding der inne snart. Av oss fikk han ds + et spill. Snuppermor får ds + spill hun også, av de andre vet jeg ikke hva hun får, hun har alt og trenger ikke klær eller noe som helst nå... kjempe vanskelig er det. Til jul vet jeg ikke hva vi skal finne på enda, blir vanskeligere hvor eldre dem blir synes jeg for de leker mindre og mindre med leker og dem ønsker seg ikke klær o.l heller. Er jo begrensa hvor mange spill man kan kjøpe/gi dem også, dem har nesten 20 playstation 2 spill liksom :/ Kommer nok til å kjøpe mest fornuftige gaver som jeg vet blir brukt eller satt pris på, men synes liksom dem må få en liten ting dem ønsker seg også.
Mazza** Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Her i huset kjøper vi bare noen billige ting som han får på senga om morgenen, iår blir det tyggegummiautomat og lynet Mcqueenkrakk. Har akkuratt bestilt masse tøy til han, og i tillegg var vi noen dager i Danmark forrige uke hvor han fikk masse leker. Iår blir det 3 selskap , så gaver blir det i fleng uansett , ser ikke noe grunn til å kjøpe voldsomme dyre ting nå som han er så liten. Han har ingen spesielle ønsker heller annet enn den automaten som han såå gjerne ville ha...hehe. Han blir 3 år. Når han blir større og virkelig ønsker seg ting, da skal han selvfølgelig få skikkelige gaver...
Mazza** Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Når er de forresten store nok til å få DS? Har lurt litt på det til å ha i bilen...
Jojo x3 Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Ser at naboungene har fått ds i 5års alderen. Kjenner en som fikk det når han ble 4, men han trenger litt hjelp innimellom til noen av spillene. Ingen av mine unger har (ennå), i bilen har vi dvd-spiller som de bruker når vi kjører langt.
Jojo x3 Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Mine unger får som regel en leke eller spill og en nyttig ting (sykkel, klær, ski osv) fra oss. Ellers får de masse leker og bøker av besteforeldre/tanter osv. Svigermor kjøper nyttige ting.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 De får begge deler. Hvis tiden er inne for å skifte ut sykkelen får de sykkel i bursdagsgave ellers får de den utenom, samme er det med andre ting som kommer i nyttig-kategorien. De pleier å få en leke i tillegg og får alltid en leke fra søskenet sitt. Tenker gutten din ble glad for gavene, moota? Hilsen Lammelåret http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/default.aspx (hvorfor har vi ikke automatisk signatur her?)
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2010 Lillebror ble veldig glad for gavene =)
Ranveig R Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Vi har heller ikkje supergod råd, så vi velger å gje ungane "skikkelege" leikar til bursdag/jul. Klær og nyttegjenstandar får vi alltids kjøpt ellers, for det MÅ vi jo. Når vi har sett av nokre hundrelappar til bursdag blir det noko dei ønskar seg; som regel Lego eller bøker til eldste, og eg reknar med at lille ønskar seg duplo og dokketøy til bursdagen sin. Ellers pleier vi å "ønske ungane" f.eks. ulltøy/vintertøy osv (sånn sett praktisk med bursdag om hausten) framfor leikar, dei får så mykje "tull" som går i stykker med ein gong ellers. Foretrekker å kjøpe kvalitetsleiker sjølv.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #10 Skrevet 12. september 2010 Har ikke det beste råd selv, men bestiller ting rimelig over nettet. Min datter blir 5 år neste uken og hun får en lilla guitar (ordentlig guitar i 3/4 størrelse) og en ordentlig Kodak Digital kamera i rosa med 10 mp. Hun har lyst til å lære å spille guitar og elsker å ta bilder. Fikk forresten guitaren til 350 kroner og kamera til 450 kroner, synes ikke det ble dyrt i det hele tatt! Hun skal også få en leke kasseapparat og noen klær. Vet det høres ut som mye, men hun får nesten ikke gaver fra noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå