Gå til innhold

En JUNGEL av bilstoler..! Trenger et bakover- og forovervent sete til min 3 åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags sete har dere til deres 2-4 åringer???

Hun skal sitte bakover en god stund til, men ønsker ikke å kjøpe nytt når hun skal over til sitte forovervendt senere, så ønsker å kjøpe en stol som går begge veier.

Gjerne med isofix! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besafe Izi Kid X3.

Skrevet

Tror kanskje at du må kjøpe nytt sete etterhvert uansett? De blir etterhvert så store at de må over i beltestol. Hva slags sete har dere nå?

Jeg tror Britax Multi-tech kan være et alternativ (tilbud på Barnas Hus nå), evt Britax Two Way. Begge disse kan settes bakover og fremover.

Skrevet

Vi har i dag Besafe Combi. Tror kanskje du har rett, at vi må bytte sete om en stund likevel.

Skal bare ha et stede i vår 2. bil så vi slipper å flytte over hele tida.

Skrevet

Vår 3åring sitter i et britax multi-techsete og der regner jeg med han kan sitte bakover i ca1år til uten problemer. Mulig han kunne gjort det enda lengre, men innen et år regner jeg med at lillebroren hans må ut av babysetet og ettersom storebror da nærmer seg 4år går vi nok for et nytt sete til han heller enn å satse på to bakovervendte.

Skrevet

Kjøp et bakovervendt sete med lang rygg, som f.eks. Britax Hi-Way eller Two way elite. Disse går begge til 25 kg bakovervendt (TWE er også godkjent framovervendt, men tester har vist at det gir elendig sikkerhet den veien. Bakovervendt er det bra. Det samme gjelder forresten også Multitech).

Når barnet ikke får plass i det bakovervendte setet lenger så kjøper du en beltestol. Det må du uansett ha en gang, for barn skal sitte sikret til de er 36 kg nå. Ingen stoler med internbelter er godkjent så langt opp i vekt.

Ville ikke kjøpt en bakovervendt stol med isofix til en 3-åring. Isofix-festene er kun godkjente opp til 18 kg, og disse stolene er dermed så små at en 3-åring snaut får plass i dem (f.eks. Akta Graco Duologic vokser de fleste ut av ved 2-2.5 års alder).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...