Gå til innhold

Noen andre som allerede har fått kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 8 uker på vei og overbevist om at det er kynnere jeg kjenner. Ganske mange er det av dem og... Merker at jeg bekymrer meg litt, for det er jo innmari tidlig. Men er vel kanskje vanlig at man får dem tidligere når man har flere svangerskap bak seg? Dette er min nr.3 og jeg slet mye med kynnere sist svangerskap, men da kom de myyye senere....*sukk*

Noen andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler meg gansk dum når jeg spør, men hva er kynnere og hvordan vet man at man har det?

Skrevet

Kynnere er livmoren som strammer seg og trener seg opp til fødselen. Det er mest vanlig å få det på slutten av svangerskapet. Ofte kjenner man da (også på utsiden) at livmoren blir steinhard. Går stort sett over om man slapper av, men man skal være obs om de blir smertefulle og kommer regelmessig...:)

Nå er jo jeg bare 8 uker på vei så kjenner ikke noe fra utsiden, men kjenner igjen følelsen av kynnerne fra sist. Er litt slitsomt og jeg blir litt bekymret da jeg vet at for mange av dem ikke er bra...

Skrevet

Ja jeg har det, er 10+1 og merker det spesielt hvis jeg bærer noe litt tungt eller stresser litt. Dette er min 4 graviditet så jeg vet hva kynnere er. (har bare født ett barn) Men tror ikke det er noe farlig, det er bare livmoren som øver seg.

Skrevet

Kan det være "murringer"? Når det er så tidlig? Livmoren som vokser? Vet ikke jeg :)

Skrevet

Nei, tror ikke det er noen av de tingene. Har dem og, men de føler ikke slik. Synes det er stor forskjell på ubehaget de ulike tingene fører med seg...:)

Skrevet

Er ca 12/13 uker på veg, og jeg kan kjenne livmoren snører seg ja. Livmoren min går opp til ca 5-7 cm under navlen, og jeg kjenner det på utsiden at den strammer seg. Spessielt etter jeg har hatt en jobbdag med mye tunge tak og stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...