nyikeakatalog Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 jeg er ikke akkurat overrasket, men hun er ikke superhappy for barnebarn (sier hun også høyt, faktisk). Sier hun ser oss for skjelden, men sitter gjerne med pc eller avis når vi er sammen. Husker hun på barna deres i hverdagen? Og dager som bryllupsdager osv? Hjelper hun dere mye?
Formerly known as Tina Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Svigermor her i gården kan ikke få gjort nok for å hjelpe. Hun elsker barnebarna sine så sinnsykt. Ikke nok med at hun har min lille tuppe på 5 mnd så har broren til mannen to gutter på 1,5 år og 2 uker!! Jeg tror nok at en sånn svigermor er mer utenom det vanlige. Vi bor i gangavstand til de og det samme gjør broren til mannen. Husk at ikke alle er like begeistret slik som vi gjerne vil at de skal være. Det kan jo hende at hun blir mer begeistret når ungene blir større...
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Jeg har en svigermor som er veldig engasjert i mye, også i oss og barna. Da vi fikk vårt første barn syntes jeg hun ble litt slitsom, maste litt mye på å komme på besøk, og blandet seg i hvordan vi gjorde ting. Men, det har gått seg til, hun har tatt et lite steg tilbake, men er fortsatt tilstede, kanskje enda mer. Hun blir glad om vi kommer på besøk, eller om de blir invitert hit. Hun er stolt om hun får trille tur med minsten eller passe størsta. Om hun triller tur håper hun noen ser henne, fordi hun er så stolt og gjerne ville vist frem barnebarnet... Hun og svigerfar en en stor hjelp og hyggelig selskap. De husker på månedsdager til barna, vi får gratulasjonsmeldinger når de f.eks blir halvannet år eller to mnd. De ringer å hører hvordan det går med barnehageoppstart eller etter time på helsestasjonen. Vi blir gratulert på bryllupsdager og om det er andre anledninger. I hverdagen så er det svigerforeldrene mine som har mulighet til å stille opp, og jeg kjenner at jeg setter mer og mer pris på dem ettersom tiden går. Både jeg og min mann er flinke til å si ifra at vi setter pris på dem og atvi er veldig takknemlige for hjelpen vi får. .
lioness* Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Hun er helt vill, det er egentlig litt i overkant. Når vi er på besøk hos dem er det som om hun aller helst vil ta over hele ungen og være forelder selv. Skulle nok aller helst ønske vi bodde hos dem, alle sammen. Jeeez... flott at hun er engasjert altså, men jeg blir jo litt matt.
ღMadame_mim ღ Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Svigermoren min er veldig engasjert i både våre og babyen sitt liv. Hun stiller opp og er der for oss uansett hva det skulle være. jeg er veldig ofte sammen med min svigermor. Hun er som en god venninne for meg. Vi finner ofte på forskjellige ting sammen. Jeg har kjent henne siden jeg var 15 år og fra jeg var 15 til jeg var 18 bodde jeg hos dem så og si hver helg. Det er nok noe av grunnen til hvorfor vi har så godt forhold i dag :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Jeg kjenner meg igjen i det flere skriver over her. Hun er engasjert, men i mine øyne; helt vill! Hun gledet seg mer til å bli bestemor, enn jeg gledet meg til å bli mor liksom.. Det virket iallfall slik! Hehe... Jeg syns det er veldig vanskelig at hun er så engasjert, men jeg forsøker å minne meg selv på at jeg egentlig bare har et luksusproblem... Hmm...
Nicoline3 Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Er visst bare nyikeakatalog og jeg som har en totalt uengasjert svigermor! Har lurt lenge på hvorfor hun ikke er mer interessert,men var ikke før min egen mor reagerte på at svigers ikke koser barna våre engang, at jeg selv virkelig begynte å stusse på det! Svigerfar koser og klemmer,men svigermor bare sitter der....og det er alltid hun som reiser seg og sier; nei nå må vi hjem!!! Bor bare 20 min unna,men ser dem kanskje annen hver måned!!! (og de kjører forbi oss til jobb hver dag) Eldste gutten vår er tre år, og de har bare passet han en gang....... Ja ja, jeg får vel være glad for at de ikke blander seg for mye,men synes det er veldig rart uansett!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Hun er svært svært engasjert. Hun er helt på tuppa etter barnebarnet sitt og sier aldri nei til å passe henne. Hun er til STOR hjelp og er en fantastisk person å ha i nærheten. Jeg er utrolig glad for å ha en slik svigermor og jenta vår er svært heldig som får ha en slik engasjert og tilstedeværende bestemor. Hun kommer neppe til å glemme noe som helst som har med barnabarna å gjøre.
NostraStoria Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Svigermor gjør minst mulig, ser oss minst mulig og engasjerer seg lite. Hvis hun spør om hvordan det går, så spør hun hvordan katten har det (!) ikke oss og babyen! Blir helt matt for å være ærlig, har aldri møtt en så sløv person. Slik er hun med de andre barnebarna sine også. Så jeg er ikke overrasket. Heldigvis er mormor og morfar veldig engasjerte og gjør alt for barnebarnet sitt. De hjelper til så godt de kan også. Heldigvis!
abella Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Svigers bor på en annen kant av landet, så vi ser dem ikke til hverdags. Svigermor har et par andre barnebarn som bor i nærheten, som hun er veldig engasjert i. Men når vi kommer på besøk er hun ikke like engasjert i Knerten som de andre barnebarna sine. Kanskje hun føler hun ikke kjenner ham like godt? Ikke vet jeg. Barnabarna blir nok også litt forskjellsbehandlet ift gaver og hvem som får mest/dyrest. Hun er veldig begeistret over "konseptet" barnebarn altså, men bare ikke sånn superengasjert de dagene vi er på besøk. Hun er også veldig glad i godstolen sin! De valgte heller å reise utenlands i påsken enn å få besøk av oss, og de har kun besøkt oss 1 gang etter at Knerten ble født for snart 9 mnd siden. Må innrømme at jeg egentlig ikke bryr meg så mye. Vi har mye annen familie som vi har god kontakt med, så dette er ikke noe jeg tenker mye på. Hun er forresten ikke så veldig engasjert i våre liv heller. Har jevnlig kontakt med mannen min, men jeg snakker sjelden med henne utenom de gangene vi er på besøk. Helt greit for meg.
Romeren Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Er hun mormor til de andre barnebarna? Isåfall tror jeg det kan ha litt å si, selv om det er teit. Her er svigermor veldig engasjert, og det er hyggelig, selv om jeg knapt nok får holde i gutten min når vi er på besøk! Vi bor også nesten 5 timer med bil fra dem, så vi sees ikke så ofte. Vet at hun nok vil at vi skal bo nærmere, og hun hinter om det også, noe jeg synes er slitsomt, for jeg vil aller helst flytte der foreldrene mine bor på en annen kant av landet! Det tror jeg ikke hun vil sette særlig pris på, noe hun har gitt uttrykk for også...
sillyfilly og Olivia Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Jeg signerer! Min svigermor er veldig engasjer og prøver nærmest å styre hvordan jeg behandler ungen. Med mat osv.. Det er helt.. Helt utrolig. Og jeg blir matt!!
jaaada Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 slik er mi også, helt helt fantastisk! både mormor og farmor stiller mye opp med besøk og pass, vi er virkelig priviligerte:) og begge er fornøyde med vår svigers så har absolutt ingenting å klage på
Aprilbarn mamma Skrevet 19. august 2010 #14 Skrevet 19. august 2010 Her er svigermor- eller alle besteforeldre veldig engasjerte. Når de er på besøk vil de ta på henne når hun sover, sitte nesten oppå meg når jeg ammer, og ellers så snakker de nesten ikke med oss voksne, de bare sitter og beundrer babyen. Og så tar de uendelige mange bilder. Og tanta hans er helt gæren, hun skulle vel helst ha flyttet inn med oss. He he... nesten litt i overkant, men ingen vil holde babyen hvis hun griner. Det blir vel bedre etter hvert.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 19. august 2010 #15 Skrevet 19. august 2010 Njaaaaa...hun ser ikke ungene veldig ofte, men det kan like mye være vår feil. Vi har mye å gjøre og hun har flere barnebarn. Hun kommer jo til bursdager og sånn, men ellers må vi ned til henne. Forventer ikke at hun skal huske vår bryllupsdag da! Hun hjelper til når vi ber om hjelp, og det er ikke veldig ofte, men hun sier skjelden nei til å passe en eller to noen timer. Så alt i alt er hun en bra dame som hjelper til sånn akkurat passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå