Gå til innhold

Nettopp blitt slutt med samboeren. Ang samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 1 år.

X-samboeren min mener at vi skal ha 50/50 deling av samværet. Jeg mener at han (x-samboeren) skal ha sønnen vår 1 dag i uka og annenhver helg. Resten av tiden skal sønnen vår være hos meg.

Hvor stor sjanse er det for at det blir 50/50 deling når vi er uenige? Tenker når vi skal på meglermøte.

Grunnen til at jeg vil ha 1 dag i uka og annenhver helg er fordi gutten er så liten. Kan øke samværet etterhvert, men ikke nå.

Noen fler som har vært i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal pappan se barnet mindre enn deg? Uansett kan ikke mekling tvinge fram noe som helst. Brli dere ikke enige, må dere ta saken til retten.

De forsøker sjelden å tvinge igjennom 50/50, men du kan jo risikere at far får hovedomsorgen og DU får samvær 1 dag i uka og annenhver helg.

Skrevet

Fordi jeg mener at gutten vår skal være her han er oppvokst mesteparten av tiden. Far kommer til å flytte ut da dette er mitt barndomshjem vi bor i.

Og det er en del andre ting som gjør at jeg ser helst at gutten bor hos meg og ikke sammen med en far som ikke vet hva ansvar er..

Skrevet

Det skal alltid tas hensyn til barnets beste i slike saker. Barnets beste her vil selvsagt være at barnet får bo i hjemmet sitt. Synes annenhver helg og en dag i uka høres ut som en veldig bra løsning. 50/50 anbefales uansett ikke før barnet er tre år.

Med mindre du er uskikket som mor, er det 0 % sjanse for at far vil få hovedomsorgen, så akkurat der kan du slappe helt av.

Skrevet

De er absolutt ikke noe selvsagt at det er til barnet beste å bloi boende i hjemmet. Et barn tar ikke nødvendigvis skade av å bytte bosted (i så tilfelle kunne jo aldi mor flyttet ut av hjemmet bed barna etter et brudd heller).

Far kan fint få hovedomsorgen selv om mor er vel skikket til å være mor. det er ingen hovedregel som sier at mor får omsorgen så fremt hun er skikket til det.

Skrevet

Ettersom du sannsynligvis har vært hjemme i permisjon (til nå?) så er det du som er å anse som hovedomsorgsperson for deres sønn på nåværende tidspunkt. Så om det ikke er noe alvorlig galt med deg så vil ikke far få hovedomsorg nå. Kanskje senere når gutten er større, men ikke nå. Det tviler jeg sterkt på!

50/50 vil det heller ikke bli så lenge barnet er under 3år.

Annenhver helg og 1 dag i uka er en bra begynnelse. Og så kan dere heller øke etterhvert.

Skrevet

Signerer 10:13 jeg. Gå for det, å øk samvær etterhvert som barnet blir eldre..

Skrevet

I teorien er det ingen selvfølge at mor får hovedomsorgen, nei.

I praksis: jo.

Skrevet

Fader og! Enkelte her er så trangsynte i hodet at det er vondt. Herre min. Bedrevitere skal man leite lenge etter. Og dette gjelder den som sier at det ikke alltid er best for barnet å bli boende i hjemmet...bla bla bla....Tror nok at HI her vet hva som er best for barnet sitt med mindre hun er like trangsynt som deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...