Gå til innhold

Noen som har forslag til middager? Er helt blank fortiden ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe avansert,men enkelt og greit og smaker godt:) Takker for alle som gidder og gi meg noen tips :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok pastaskruer.

steik kjøttdeig, baconbiter (gode store biter som du skjærer fra sånn klump) + løkterninger.

Når kjøttet/løken er ferdig stekt blander du i et glass tomatpurè + at du fyller opp det tomme glasset to ganger med vann, rister og heller det i panna.. ha i en dæsj ketchup. Salte og pepre med grov pepper og la småputre i sånn 3 minutters tid.

Sil av pastaen, bland i kjøttblandingen.

Voila!

Smaker godt med litt revet ost på og brød/loff/hvitløksbaguetter. Men helt kjempegodt bare "plain".

Dette høres ikke så spesielt ut, men er kjempegodt OG kjempelett..

Klem fra ei som liker å lage mat

Skrevet

Pasta Carbonara (på den enkle måten)

Kok spaghetti

Del bacon og champignon i små biter, stekes forsiktig.

Bruk posesaus (Carbonara). Blandes med matfløte og litt melk, i stedet for melk som det står på posen. Hiv oppi bacon og champignon. Serveres med revet parmesan og hvitløksbaguetter.

Hjemmelagde hamburgere

Bland karbonadedeig, løk, hvitløk, 3 ss olivenolje og gjerne litt chilli. Stekes.

Serveres med hamburgerdressing, salat, tomat og ellers hva "gjestene" måtte like, samt pommes frites og store hamburgerbrød.

Skrevet

Kok makaroni og steik kjøttdeig og hiv over et glass dolmio pastsasaus, bland alt sammen i en ildfast form, dryss ost på toppen, hiv i ovnen på 200 grader i 20 min for gratinering.

Enkelt og godt:)

Skrevet

Wok en kyllingkjøttdeig og en pose frossen brokoliblanding. Krydre godt og ha i kikkoman. Enklere får du det ikke, og det er veldig godt til ris:)

Skrevet

Porsjonsstykker med laksefilet strødd med sitronpepper og salt i ovnen, (180 grader i ca 20 min - bruk gaffel for å se når de er ferdige).

Kok en kjele ris og lag litt salat med eple/tomat/sukkererter/gulrot/nøtter eller hva enn av sprø, friske grønnsaker du liker.

Server med kesam/rømme, sweet chilisaus og/eller kikkoman til risen.

Skrevet

Mmm..ovnsbakt laksefilet med pesto på toppen er også veldig godt- og enkelt (helst langstekt på svak varme, da blir det saftigst). Ønsker man variasjon er det også godt med f.eks marinade basert på Dijon-sennep el lign.

Skrevet

vi hadde nesten ikke noe en dag, så jeg måtte skrape sammen noe greier jeg fant i fryseren :P enten er det bare en rar gravid-ting (folk rynket på nesen da jeg lagde det) , men jeg synes det var godt ! :D

stekte litt kyllingfilet i stekepannen (i biter) , så blandet jeg det med wok og nudler.... så inni taco-lefser sammen med kikoman-saus!

kjempe godt synes jeg :D

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Fler her som liker pasta ser jeg :P hehe

Kok pastaskruer, kutt kyllingfilet i biter - stek i panne med oregano og smør. Toro kremet kyllingsaus!

Veldig enkelt, og kjempegodt!

Skrevet

Mye pasta ja..

Her er en super suppe!

Skjær opp 4 purrer (ja, så mange) i tynne skiver, surr i litt smør og olje i en gryte på middels varme til det blir mykt og mørt. (Skal ikke bli brunt!)

Ha i ca 1 liter grønnsakskraft (kan godt bruke terning), la koke i 5 min, tilsett så 2 bokser med kokte kikerter. Kjør halvparten av dette i blender eller med stavmikser til det blir helt glatt, ha tilbake i suppa. Smak til med pepper, evt mer salt og en god dose revet parmesan. Evt litt parmesan på bordet også.

Smaker nydelig, er vegetarisk (nesten) og fullt av næringsstoffer.

Skrevet

litt mer pasta:) eller makaroni da....

kok makaroni og to poser hvitsaus

baconterninger og pølsebiter(bogskinke)stekes...

alt dette blandes og helles i ildfast form med enten ost eller knust kavring på toppen:)

sausen kan du droppe 1 dl væske dablir den enda mer gratengaktig etter 20 min i ovnen på 250grader:)

men idag blir det burger ala sambo;)

her kuttes fersk champion,løk og 2 fedd hvitløk i småå biter og blandes i kjøttdeigen+ salt og pepper.stekes og toppes med ost på slutte av steketiden og inni brødet som inneholder salsa,partydressing og salat!:) snoooop!!! den er best når den er nesten rå akkurat i midten syns jeg men usikker på om det er greit nå???

sist helstekte jeg den og da ble den litt tørr......:/ angst for basiller nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...