Nydlige datter09-spire2010 <3 Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Ikke noe avansert,men enkelt og greit og smaker godt:) Takker for alle som gidder og gi meg noen tips :)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Kok pastaskruer. steik kjøttdeig, baconbiter (gode store biter som du skjærer fra sånn klump) + løkterninger. Når kjøttet/løken er ferdig stekt blander du i et glass tomatpurè + at du fyller opp det tomme glasset to ganger med vann, rister og heller det i panna.. ha i en dæsj ketchup. Salte og pepre med grov pepper og la småputre i sånn 3 minutters tid. Sil av pastaen, bland i kjøttblandingen. Voila! Smaker godt med litt revet ost på og brød/loff/hvitløksbaguetter. Men helt kjempegodt bare "plain". Dette høres ikke så spesielt ut, men er kjempegodt OG kjempelett.. Klem fra ei som liker å lage mat
Wopi Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Pasta Carbonara (på den enkle måten) Kok spaghetti Del bacon og champignon i små biter, stekes forsiktig. Bruk posesaus (Carbonara). Blandes med matfløte og litt melk, i stedet for melk som det står på posen. Hiv oppi bacon og champignon. Serveres med revet parmesan og hvitløksbaguetter. Hjemmelagde hamburgere Bland karbonadedeig, løk, hvitløk, 3 ss olivenolje og gjerne litt chilli. Stekes. Serveres med hamburgerdressing, salat, tomat og ellers hva "gjestene" måtte like, samt pommes frites og store hamburgerbrød.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Kok makaroni og steik kjøttdeig og hiv over et glass dolmio pastsasaus, bland alt sammen i en ildfast form, dryss ost på toppen, hiv i ovnen på 200 grader i 20 min for gratinering. Enkelt og godt:)
octoberdream Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Wok en kyllingkjøttdeig og en pose frossen brokoliblanding. Krydre godt og ha i kikkoman. Enklere får du det ikke, og det er veldig godt til ris:)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Porsjonsstykker med laksefilet strødd med sitronpepper og salt i ovnen, (180 grader i ca 20 min - bruk gaffel for å se når de er ferdige). Kok en kjele ris og lag litt salat med eple/tomat/sukkererter/gulrot/nøtter eller hva enn av sprø, friske grønnsaker du liker. Server med kesam/rømme, sweet chilisaus og/eller kikkoman til risen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Mmm..ovnsbakt laksefilet med pesto på toppen er også veldig godt- og enkelt (helst langstekt på svak varme, da blir det saftigst). Ønsker man variasjon er det også godt med f.eks marinade basert på Dijon-sennep el lign.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 vi hadde nesten ikke noe en dag, så jeg måtte skrape sammen noe greier jeg fant i fryseren enten er det bare en rar gravid-ting (folk rynket på nesen da jeg lagde det) , men jeg synes det var godt ! stekte litt kyllingfilet i stekepannen (i biter) , så blandet jeg det med wok og nudler.... så inni taco-lefser sammen med kikoman-saus! kjempe godt synes jeg
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Fler her som liker pasta ser jeg hehe Kok pastaskruer, kutt kyllingfilet i biter - stek i panne med oregano og smør. Toro kremet kyllingsaus! Veldig enkelt, og kjempegodt!
Hera_75 Skrevet 17. august 2010 #10 Skrevet 17. august 2010 Mye pasta ja.. Her er en super suppe! Skjær opp 4 purrer (ja, så mange) i tynne skiver, surr i litt smør og olje i en gryte på middels varme til det blir mykt og mørt. (Skal ikke bli brunt!) Ha i ca 1 liter grønnsakskraft (kan godt bruke terning), la koke i 5 min, tilsett så 2 bokser med kokte kikerter. Kjør halvparten av dette i blender eller med stavmikser til det blir helt glatt, ha tilbake i suppa. Smak til med pepper, evt mer salt og en god dose revet parmesan. Evt litt parmesan på bordet også. Smaker nydelig, er vegetarisk (nesten) og fullt av næringsstoffer.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 17. august 2010 #11 Skrevet 17. august 2010 litt mer pasta:) eller makaroni da.... kok makaroni og to poser hvitsaus baconterninger og pølsebiter(bogskinke)stekes... alt dette blandes og helles i ildfast form med enten ost eller knust kavring på toppen:) sausen kan du droppe 1 dl væske dablir den enda mer gratengaktig etter 20 min i ovnen på 250grader:) men idag blir det burger ala sambo;) her kuttes fersk champion,løk og 2 fedd hvitløk i småå biter og blandes i kjøttdeigen+ salt og pepper.stekes og toppes med ost på slutte av steketiden og inni brødet som inneholder salsa,partydressing og salat! snoooop!!! den er best når den er nesten rå akkurat i midten syns jeg men usikker på om det er greit nå??? sist helstekte jeg den og da ble den litt tørr......:/ angst for basiller nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå