Gå til innhold

noen tips til leger og mat i barne bursdager damer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønn min blir to år 2september og det skal vi jo feire :) siden det den dagen er fri i barnehagen inviterer jeg de som er født samme året som han og deres søsken i ett tiden. da har de fleste spist lunch og hatt hvilen sin :) tenker at et par timer holder for de små :)

senere på dagen i fire tiden kommer besteforeldre og familie i selskap :)

til familie blir jeg å servere en enkel middag(ikke pølser med lompe nei hehe) men kanskje noe mer norsk tradisjonell husmannskost som kjøttkaker vi får se :P og da blir det kaker etterpå :)

men jeg vet ikke hva jeg skal servere to åringene tidligere på dagen... jeg er av de mødrene som ikke er så veldig hypp på å gi barna masse sukker i barneselskap. de andre som har hatt bursdag har servert kaker og brus osv, men sønn vår tåler ikke sukker.. ikke alergisk altså men det går rett og slett galt.

frukt er vel og bra men også dette får en negativ virkning på sønn vår når han får mye av det, hva gir vi barna?

og hvilke aktiviteter kan vi leke med de? litt for mye fri leking går barna amokk unasett sukker eller ikke hehe :P

aner heller ikka hva jeg skal kjøpe til sønn vår... han har jo alt mulig jo, tror han er bortskjemt rett og slett :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med vafler? Der kan du jo selv regulere sukkerinnholdet, eller bare kutte det helt. Boller er jo også en type bakverk hvor sukker ikke er hovedingrediens. De fleste vil vel savne noe søtt, så om du kutter kaker fullstendig kan jo boller eller vafler være noe. Ellers er jo f.eks. pizzasnurrer alltid populært, eller hva med spyd med f.eks. små kjøttboller, osteterninger, ananas, cherrytomater, reddiker eller annet som barn liker.

Forøvrig tror jeg kanskje organisert lek blir vanskelig med barn så små som to år. Jeg ville latt dem holde på med frilek (etter min erfaring fungerer det veldig bra, selv med sukker innabords) og nå er jo gjerne været så bra at barna kan leke ute i hagen.

Så var det gaver da. Vi har planlagt å gi gutten vår Duplo togbane i 2årsgave (den største pakken med godstog). Den koster ca 1000 kr så er etter vår mening en fin pris på en toårsgave fra foreldre. Andre forslag: deler til Duplo eller Briotog, bøker, puslespill, lekekjøkken, elektrisk motorsykkel eller bil, sykkel, biler, garasje, ting han er interessert i ellers (vår gutt liker f.eks. veldig godt Handy Manny så vi har bestilt Handy Manny-leker til ham på nett, er litt vanskelig å få tak i i Norge), musikkinstrumenter, magnettavle med tall og bokstaver osv osv. Kjenner meg igjen i det å være bortskjemt på leker, men vi har ingen problemer med å finne på gaveideer likevel. :-)

Skrevet

eg hadde da villet hatt dem fra kl 10-12.

slik de kunne reist hjem og hvilt seg.

hadde servert baguetter med pålegg, saft, frukt og en pastasalat.

du kan servere boller, kanelboller, skoleboller, (fine el grove)

Fri aktiviteter, men rydd til et lekeområde der du legger frem,

biler og duplo

evt et tegnebord til søsken.

lykke til :)

Skrevet

ps.

en liten first price is til slutt bør være med i selskap :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...