👀tante Sofie 👒 Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 et kamera....men vet ikke hvilket ?? Noen som har noen anbefalinger??
Skilpadden Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Jeg kjøpte canon eos 500 i sommer og er veldig fornøyd. Enkelt å bruke og tar supre bilder. Jeg bestilte fra netonnet, for der fikk vi best pris og mest ekstrautstyr. http://www.netonnet.no/art/foto/speilreflekskamera/speilrefleks-pakke/pakke-canon/canon-eos500deoskit1/136322.4999/
lille sprelle Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Har et "gammelt" og har ikke tenkt til å bytte ut det, men jeg har sett på de nye speilrefleksene hvor de faktisk ikke har "speil" lengre. Kameraet er like bra, men man slipper en del størrelse/vekt. (speilet var jo viktig med film, men ikke med digital så vidt jeg kan forstå)
Underveis --> Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg har Nikon D300 og er veldig fornøyd med det. Er kanksje ikke et kamera jeg ville kjøpt som første kamera, da det er i øvre prisklasse på speilrefleks. Ville da heller kjøpt D90. Canon og Nikon er definitivt mine alternativer når det gjelder speilrefleks. Ville heller ikke kjøpt de aller billigste. Når man først skal ha et slik kamera, så kjøp et skikkelig et. Man blir fort bitt av basillen, og det ender uansett med at man kjøper ett som er litt mer fancy enn det man hadde. Det finnes også mye bra brukt. Folk med speilrefleks er som regel veldig forsiktige med de, og brukte kameraer er som regel i topp stand. Nikon D200 får man nå for en fornuftig pris og er et veldig godt kamera. Grunnen til at jeg bare nevner Nikon er forøvrig at det er det jeg kjenner til selv ;-) Jeg ville definitivt IKKE kjøpt et såkalt "SLR like" kamera. Altså et kamera som ser ut som speilrefleks, men som ikke er det. Der kan du ikke bytte linse, og så gode som de små kompaktkameraene er i dag, så ville jeg heller hatt et slikt et. Dersom du skal kjøpe speilrefleks, så kjøp deg også en god linse. Når det kommer til fotografering, så har utstyret veldig mye å si. Jeg bruker stort sett en 28-200 mm linse. Dekker de fleste behov. Mange kjøper 70-300 mm, men min erfaring her er at bildene ofte blir uklare fordi man ikke klarer å holde linsa rolig nok, pluss at det stort sett krever sol og godvær for at det skal bli nok lys. Gå inn på www.dpreview.com. Der har de tester og kommentarer til de fleste av verdens kameraer ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå