Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Gutten vår på 10 mnd har alltid vært flink til å legge seg til med en gang vi har lagt han for kvelden. Men de siste kveldene har det tatt fra 1-2 timer før han sovner! Når jeg legger han setter han seg bare opp, og prøver å reise seg opp i stående stilling. Hver gang jeg legger han ned begynner han å hylgrine. Til slutt gåt jeg ut av rommet, og han blir sittende. Og etter at han har holdt på en stund alene griner han helt til jeg kommer inn igjen.. Til slutt har jeg vært nødt til å ta han opp i vår seng, og da sovner han etter en stund.. Noen som har noen tips? Unntatt det å binde han, for det vil jeg helst slippe....
abella Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Hvis dette er et problem dere ikke har hatt tidligere så betyr det rett og slett at han ikke er trøtt! Dere bør forsøke å kutte ned på dagsovinga hans, sette en maks for hvor lenge han får sove på dagtid og vekke han hvis det er nødvendig. Vi har nettopp opplevd noe liknende med Knerten og her hjelper det storveis med nye 'regler' for dagsoving. Max 2 timer hver dag, og aldri sove etter 15.30. Legger seg 19.30. Han er snart 9 mnd.
lille mini til mamsen Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Min lille tass er straks 9 mnd. Han begynte å reise seg i senga for 2 mnd siden. Jeg legger han ned, han reiser seg opp, SIer natta +++ og går ut. Da ligger han i senga og pludrer med sitt, griner litt og syter og kaster sutten veggemellom. Jeg går ikke inn før han gråter ordentlig. Da trøster jeg han, ikke alltid jeg tar han opp heller. leggger han ned og stryker han over hodet til han roer seg og går ut igjen. Meeeeeeeeeen det er som hun over sier, dag soving har mye å si. Siden han var 6 mnd har han ikke sovet etter kl 16.00. Nå har han max 3 lurer om dag, men tror snart det holder med 2. Vi har hattt faste rutiner lenge. han legger seg mellom 18.30 og 19.00. det tar ca 30 min før han sovner.
Kulepennen Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Vår lille på 9 mnd gjør også dette. Vi har funnet ut at han bare må få reise seg opp, og styre på som han vil (han gråter ikke da). Han har lært seg noe nytt og spennende, og gjør det kun fordi han kan og syns det er morsomt. Han har holdt på med dette i 1 mnd nå, og det begynner å avta litt. Vi går inn til han med gjevne mellomrom og legger han ned og sier "nå er det lalltid" og går ut igjen. Dette repeterer vi hele kvelden (og dagen for den saks skyld). Han sovner til slutt, om det tar 15 min eller 1,5 t. Da sovner han gjerne i de merkeligste stillinger hehe. I vognen gjrø han det samme, så vi har mått begynt med sele på her. Det kan se ut som om han liker å ha selen på seg, slik at han ikke kan reise seg opp, og finner roen mye fortere. En mulighet dere har er å kjøpe babysafe i sengen (seler), men jeg liker personlig ikke å ta fra vår gutt friheten til å kunne reise seg opp. (jeg hadde ikke likt selv om noen tok på meg en sele når jeg skulle sove... satt på spissen). I vognen må vi gjøre det av sikkerhetsmessige årsaker. Jeg ser på det slik at det er en fase de skal gjennom, og må få teste dette ut på egne primisser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå