Gå til innhold

Noen som har opplevd har mannen er homofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at dette er veldig tabubelagt. Min eks er homofil og vi har akkurat flyttet fra hverandre etter 4 år. Han er fryktelig usikker på seg selv og vil ikke at noen andre skal vite dette enda - kanskje aldri. Nå i etterkant forstår jeg at jeg burde ha forstått/innsett dette for lenge siden... Men jeg overså og overså.

Om det er noen der ute som har opplevd det samme; hvordan forstod du at han var homofil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har ikke opplevd det selv, men venninna mi sin far gikk ut av ekteskapet etter nesten 20 år, og sto samtidig frem som homofil (de hadde tre barn i alderen 10-16 ca). Vet det var utrolig tøft for både han og kona (og barna, ikke minst), så jeg ville bare gi min støtte til deg, og din x. VIlle bare fortelle at den familien har kommet så styrket ut av det. Pappaen er blitt et nytt menneske, fått en helt annen selvtillit og overskudd til familien sin. Han er blitt den pappaen de manglet i de årene han "levde dobbelt/på en løgn". Og alle kan omgås i familiesammenkomster og det er ingen vonde følelser. Så om det er svart nå så vil det med tiden, forhåpentligvis bli bedre. :-)

Skrevet

Takk

Jeg er faktisk ikke bekymret for fremtiden. I underbevisstheten min har jeg visst dette lenge, så nå er jeg egentlig bare lettet. Og det at han er homofil tror jeg på sikt vil gjøre at vi kan være venner og det er veldig bra siden vi har barn sammen. Det eneste jeg tenker mye på og grubler over er alle disse "tegnene" som har vært der hver eneste dag og nå i etterkant kan jeg ikke begripe at jeg ikke innså dette tidligere...

hi

Skrevet

Eksen min foretrakk transkjønnede, transvestitter og menn som har skiftet kjønn. Jeg vet ikke hva det gjør ham til, men det går nå for litt av det samme.

Han lever i skapet enda han, og vil nok gjøre det resten av sitt liv. Det er bare jeg og et par andre ekser som vet dette om ham, og vi har alle funnet det ut ved å ha oppdaget at han dro hjem til fremmede transer og hadde seg med dem på si.

Ikke spesielt hyggelig, men jeg er ferdig med ham, og kan ikke annet enn å synes synd på ham.

Skrevet

Tegnene var hos oss for å nevne noen:

*han var veldig usikker på seg selv i sosiale sammenhenger. Ble gjerne "bajas" og skapte seg noe voldsomt. Var det andre menn tilstede var det ekstra ille. Overså meg helt i sosiale sammenhenger bortsett fra å innimellom sitte og holde en arm rundt meg.

*ytret aldri uoppfordert ønske om å ha sex. klådde aldri, hadde ingen enge standpunkt eller ønsker når det gjaldt det intime og sex. Utenom at han ble veldig ivirig når det gjaldt analsex eller å bli sugd. Utførte ikke oralsex på meg og var uintressert i mitt underliv, pupper osv...

*brukte lenger tid på badet enn meg. Måtte alltid løpe inn igjen for å se seg i speilet/ta på parfyme/sjekke håret osv før vi kunne dra noe sted. Skulle alltid ha meg til å bruke laaang tid på å hjelpe han med å plukke ut antrekk. Han skiftet og poserte og holdt på...

*unngikk alt som het fysisk arbeid. kunne ikke bli skitten på hendene, fikk vondt av å bære ting osv...

Uff, det er mye mer, men dette var alt jeg orket å dele akkurat nå...

hi

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle min eks, tror ikke homofil er rette ordet. Tror vel heller han er bifil. Fant ut at han hadde vært utro med en (eller flere?) gutter når vi var sammen. Han var også utro med jenter. Jeg fikk fullstendig sjokk, og endte til slutt opp med å gå fra han. Det tok meg lang tid å gå, og enda lenger å komme over han, til tross for det han hadde gjort.

Har tenkt flere ganger i ettertid at jeg burde sett noen tegn, muligens bare fordi jeg har grubla så mye på det. Han var overdrevent interessert i sex, han kunne ha seg 7 ganger daglig, og var veldig opptatt av å vise hvor lyst han hadde på meg. Der og da følte jeg meg spesiell, nå tror jeg vel muligens det var en måte å overbevise både seg selv og andre på. Han var veldig opptatt av å vise andre hvor "seksuelt kompentent" han var, måtte stadig komme med kommentarer om sex og kikket veldig åpenlyst på andre jenter. Jeg pleide å bli fornærmet og usikker når han gjorde det, nå ser jeg at det kun var for å overbevise.

Ser det er enkelte her som skriver at mannen var uinteressert i sex, det var altså ikke tilfellet for min eks. Han var overdrevent interessert. Den ene gutten jeg vet han var utro med, var en fremmed han møtte på nett som kjørte i flere timer til her vi bor for å ha sex med ham så han fikk "prøve". Jeg ble fullstendig kvalm da jeg fikk vite det, men han klarte faktisk å overbevise meg om at det var bare fordi han var nysgjerrig og at det var i en periode vi var fra hverandre. Fant ut at han løy, og kastet han på dør.

Han ble faktisk rasende på meg da jeg fant det ut, hevdet at jeg hadde ødelagt livet hans, og at han skulle begå selvmord. Måtte love på tro og ære aldri å fortelle det til noen. (Som om det var jeg som hadde gjort noe galt liksom.) Jeg turde ikke annet enn å love det, han truet med å gjøre livet mitt surt og til slutt å ta sitt eget liv for å skylde på meg.

Det knekjørte meg fullstendig der og da, men er veldig glad for at jeg gikk, og for at jeg kom meg videre. Har det mye bedre med min nye kjæreste enn jeg noen gang hadde det med han:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...