Gå til innhold

noen som har erfaringer med å kutte ut dagsøvn tidlig? poden er 19 mnd gammel.


juliogdesember

Anbefalte innlegg

Synes han er litt liten til å ikke sove på dagen jeg. Å han er utrolig trøtt på ettermiddag/ kveld.

Problemet er bare det at han ikke sovner i bgh. Det er mange dager nå at han ikke har sovnet der. De sier han ligger å hviler. Men jeg skulle gjerne sett at han sovnet en lur på dagene jeg. Så slipper både han å vi å få så lange ettermiddager.

Er det noen som har erfaringer med å kutte dupp så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er jo egentlig for liten til å ikke sove litt på dagtid... Hvis dere kutter ut hvilen så vil han nok bli enda mer sliten på ettermiddagen vil jeg tro...

 

Veslejenta mi på litt over to år styrer det litt som hun vil selv. Barnehagen legger henne uansett, og hvis hun står og skriker tar de henne opp, hvis hun legger seg ned og hviler får hun ligge i fred, og hvis hun sover får hun lov til å sove i tre kvarter. Sover hun lenger kan hun sove i to-tre timer hvis hun vil, men da sovner hun ikke på kvelden før i ti tiden... og det er slitsomt!

 

Men dette med barn og søvn på dagtid er et puslespill og jeg gleder meg til det er over... Når det passer for henne :)

 

Barna forandrer rytme i perioder, så bare la han få hvile, han trenger uansett en stille pause fra alt bråket i barnehagen, så etter en stund sovner han sikkert igjen. Hvis det går andre veien, at han begynner å protestere på hvilen også, så er han kanskje klar for å kutte ut dagluren... Ingen som vet enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...