Gå til innhold

Dere ketolysefolk.. Kan dere se hit? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 165 høy, 95 kg. . Har fulgt Grete Roede-prinsipp i noen mnd nå, men klarer ikke mer. Er alt for glad i feit mat..

Så jeg vurderer sterkt på denne ketolysekuren, men forstår ingenting av den. Noen sa på ett annet innlegg igår, at man skal spise 15 karbohydrater pr dag. Hvordan skal man spise? 3 hver time? Og hvordan er det med trening? Skal man trene mens man går på denne kuren?

Og jeg lurer på en ting til.. Om det bare er 15 karbohydrater pr dag, hva i ALLE dager kan man spise med såå lite i???

Hvordan ser en vanlig dag ut for dere som følger denne kuren? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må nok kjøpe boka. Man MÅ følge denne dietten slavisk

Skrevet

Trene skal man da alltid gjøre uansett, men moderat mens man er i ketose. Det vanskeligste med ketolyse (synes jeg) er faktisk å spise nok. Du mister sultfølelsen etterhvert, og må derfor spise litt etter klokken, sånn var det ihvertfall for meg.

Ketogen kosthold handler om å unngå alt av matvarer som pasta, brød, potet, ris, korn, yoghurt, juice melk og selvsagt alt som inneholder sukker eller stivelse, som kaker, is, godterier, brus, frukt etc...

Det du kan spise er grønnsaker (med unntak av rotgrønnsaker), fisk, kjøtt, kylling, skalldyr, oljer, cottage cheese, nøtter, ost og noen bær.

Karbohydratinntaket skal holdes på et minimum og ikke overstige 20-30 gram per dag. MASSE vann.

Eksempel på dagsmeny kan være: Frokost:omelett med sopp, spinat, skinke og ogst, med frisk tomat til. Lunsj: Salat med blandende grønnsaker, kylling og oljedressing. Middag: Fisk/kjøtt/kylling + grønnsaker kvelds: Avocado med reker og rømme. Gode mellommåltider er ost i terninger, nøtter, oliven etc. Får du lyst på noe søtt prøv kesam med bringebær og søtningsmiddel.

Du må holde på med denne kosten en stund for at det skal ha noen effekt, og hvis du "jukser", er alt bortkastet, så det må for all del unngås, for klarer du ikke å holde deg nok unna karbohydrater ender dette rett og slett opp med å være veeeeldig usunt...

Skrevet

Viktig å følge den delvis slavisk ja, men å veie mat synes jeg fks er unødvendig. Typisk dag;

Fro;Omelett med to egg + litt skinke og oppkuttet ost inni.

Lunsj;En 100 gr burger + ca 150 gr salat. Litt rømmedressing.

Middag; Fet fisk med litt salat eller grønnsaker. Liker også kyllingkjøttdeig ( pga smaken) med litt minimais, champignon og litt paprika ( Styr unna de røde)

Kvelds; Pisket kremfløte med litt kanel, litt splenda dryss og noen bringebær ( Dette var min kvelds idag)

Husk å velge rent kjøtt, egg, fet fisk og kylling med 0 gr KH og karbohydratene bør deretter komme av tilbehøret, som er salat og grønnsaker. I boka mener dr. Torkild at man bør holde seg på 10 gr kh i starten, og deretter øke til 15 gr. Husk FETT! Veldig viktig for metthetsfølelsen. Man bør derfor velge de feteste alternativene når det kommer til kjøtt ol. Og vann :) Drikker 0,7 liter til hvert måltid. Det hjelper på metthetsfølelsen. Og ja.Ellers. Husk å steke i rent smør fremfor olje.

Det er også anbefalt å trene ca 30 min hver dag. Man vil i starten føle seg veldig lett utmattet av ingenting ( Gjelder for min del iaf). Av "snop" er baconcrisp og lettbrus litt tillatt av og til.

Anbefaler lavkarbo.no ( forum med oppskrifter og debatter) og ketolyse.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...