Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Føler at uansett hvor jeg snur meg, så er det ketolyse, lavkarbo, kutte ut brød, pasta og poteter osv. Alle som slanker seg kutter enten ned på, eller helt ut, karbohydrater virker det som. Svigermor, venninner, en tante, omtrent hvert innlegg jeg leser her inne om slanking. Eller livsstilsendring da, om man skal være politisk korrekt. For slanke seg gjør man jo visst ikke. Man endrer livsstil. Omtrent så lenge at man går ned noen kilo, sprekker og går opp igjen. Og så på'an igjen da. I hvertfall for dem rundt meg. Jeg vil også ned i vekt etter siste svangerskap, men jeg elsker mat med karbohydrater. For meg er det uaktuelt å finne en livsstil med lite, eller ingenting, av dette. Da ville jeg sprekke i ett kjør. Så jeg har foreløpig gått matematisk til verks. Få i meg ca 1000 kcal mindre pr dag enn jeg forbrenner, men minimum 1200 kcal inn på en dag, som regel ca 1400 kcal inn, ca 2400 kcal ut. Trener, spiser sundt, og spiser gjerne heller en ekstra potet, litt ekstra fullkornspasta osv om jeg er sulten fordi det er lite kcal i dette. Pussig nok går jeg ned i vekt. Selv om jeg spisermye karbohydrater. Faktisk har jeg gått ned 7 kg på 8 uker. Og dette er et matinntak jeg klarer å holde, jeg sprekker ikke. Men jeg føler meg nesten litt unormal, er jeg det? Og hvorfor dette maset om karbohydrater? Hvorfor går jeg ned såpass mye, så fort, når jeg stapper karbohydrater i meg dersom det er så "farlig"? Spiser selvsagt ikke bare karbohydrater, har et variert kosthold, men blir mye av dette.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 yes, gått ned 5 kg vel de siste 2mnd, på bare å endre matvanene litt...mer vann mindre brus og ikke spise til jeg er stappmett
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Lavkarbo funker for noen, lavkalori for andre. Fint at du har funnet noe som virker for deg.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Jeg går ned i vekt med å ende på kostholdet mitt. For min del er det nok å kutte ut sjokolade, så renner kiloene av... Utrolig med sant. Min søster spiser sjelden usunt, og er utrolig aktiv, men veier likevel nesten 100 kg... Så hun måtte prøve lavkarbo for å komme av flekken. Hun er insulinresistent, jeg er ikke...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 SPIS hva du vil, og begyn å tren kondisjon. Mitt eneste smarte råd! Nyt livet med god mat og drikke, og heller legg til en rutine på trening en gang om dagen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Samme her ) Elsker pizza, lasagne, og pasta generelt, sjokolade og kaker (som selvsagt må begrenses, men det MÅ være lov nå og da)....OG frukt, yoghurt, juice,- alt med karbodhydrater:o) Jeg var au-pair i spania, og spiste alltid toast av finbrød med marmelade til froskost, melk, og kaffe med melk og sukker..Baguetter, fine, var tilbehør til både lunsj og middag, og yoghurt og frukt eller is/sjokolade til dessert...Både lunsj og middag. Ellers et vanlig "middelhavskosthold": mye pasta og ris, samt grønnsaker og panertr kjøtt og fisk (hjemmelaget)..Tok av mye det året jeg ja..Tror ikke lavkarbo er noe for min "Metabolisme" nei.. Har også foretatt en livsstilsendring, for slanking VIRKER IKKE ) Litt mindre av det usunne, FASTE måltid, regelmessig trening, og ikke dårlig samvittighet når man unner seg noe ekstra. Og i løpet av 3 år gikk jeg ned 17 kilo, som bare "forsvant" med en gradvis endring av mat og aktivitetsnivå.Lever nå som jeg gjorde da, 4 år siden, og har stabil vekt. Og koser meg masse ekstra i ferier, og går ned de ekstra kilo når jegkommer inn i hverdagn. Uten og "slanke de av"...Deilig ) Og en ting til, den lukta av munnen til de som spiser lavkarbo,- den er IKKE god...Er ikke alle som får den vekk etter "Ketosekuren" er over...Jeg vet jeg er hypersensitiv på hvitløksånde og annen dårlig ånde, men denne ketolyse-lukta er den aller verste..Den lukter "så langt unna:"...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Fordi lavkarbo fungerer for noen og lavkalori fungerer for andre. Lavkalori fungerer ikke for meg. Vi har fosøkt å kutte ut både snop, brus is osv. mannen min rase ned i vekt, mens jeg står bom stille. Først da jeg reduserte karbo-inntaket begynte kiloene å forsvinne:) Fpor meg fungerer detr mye bedre å spise lavkarbo, men samtidig spise meg mett, enn å telle kalorier og samtidig gå rundt småsulten:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 vektklubb.no! Der er det helt OK å spise karbohydrater! Har brukt det i flere runder og har aldri gått opp i vekt igjen, nettopp fordi man ikke trenger skifte kosthold, men lærer seg måtehold og smarte valg i hverdagen.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 17. august 2010 #9 Skrevet 17. august 2010 Hvis du har gått småsulten hele tiden når du har tellt kalorier så har du spist feil. Grønnsaker og fullkornsris er fullt mulig når en teller, og det blir en skikkelig mett av. Samtidig så er det til og med lov å spise frukt, og en slipper å nekte seg selv ekstra kos i helgene. Det er måtehold og rette valg som gjelder, ikke å spise minst mulig på lengst mulig tid! Det å telle kalorier og ikke minst være ut og bevege seg er det som er det viktigeste når en teller kalorier. Jeg har gått ned hele 6 kg på 4 mnd uten noen super-innsats, og uten å være sulten. Jeg har bare fulgt med på hva jeg spiser, og sørget for å begrense meg. Men såklart, det er ikke alt som passer for alle. Men å gå sulten når en teller kalorier er så absolutt ikke nødvendig om en bare er nøye nok med hva en spiser! Lavkalori er på ingen måte en nazi-diett hvor en må nekte seg selv alt en har lyst på. Lavkarbo hvor det er flere som får dårlig samvittighet for epler, gulrøtter, og frukt generellt derimot vil jeg påstå er nazi-opplegg. Ikke vondt ment, men for meg strider akkurat det mot all fornuft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå