Gå til innhold

Dere som har tatt mannens etternavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere byttet tilbake til deres tidligere navn etter en skilsmisse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Jeg har tenkt å fortsette å ha samme navn som barna.

Om jeg skulle skifte måtte alle det. Tror ikke faren hadde gått med på det.

Skrevet

jeg har exens etternavn jeg, det vil si jeg har mitt og hans med bindestrek, det samme etternavnet som barna våre har.

Exen har bare sitt etternavn da.

Kommer jeg til å gjerne hans, muligens en dag om jeg gifter meg igjen eller får barn med en ny mann.

da får barna mine ha hans etternavn som mellomnavn slik at vi alle kan ha det samme etternavnet.

Skrevet

Nei, jeg skal hete det samme som barna.

Dersom min mann (eller ex mann ville det jo da ha vert), evt hans nye dame, ønsket at jeg skulle skifte tilbake til pikenavnet, måtte han også gått med på å skifte navn på barna.

Skrevet

Nei, det er like mye mitt navn nå.

Skrevet

Nei.

Jeg vil hete det samme som barna mine.

Har bare min manns etternavn nå (vi hadde begge lange etternavn så det ble litt for mye å ha begge to), så om vi skulle skilles beholder jeg navnet. Skulle jeg giftet meg på nytt ville jeg beholdt barnas (og eksmannens) etternavn som mellomnavn.

Både en ny kone hos mannen, og en ny mann for meg måtte lære seg å leve med at de barna jeg og mannen har produsert sammen knytter oss sammen til evig tid. At vi alle sammen har samme etternavn er bare et "bevis" på fortiden vi har, og ansvaret vi sammen har for barna med samme navn.

Har ingenting med bitterhet, sjalusi, å være patetisk eller andre ting det blir foreslått i den andre tråden å gjøre. Bare ganske enkelt av vi har barn sammen!

Skrevet

Spurte min mann om dette (inspirert) og han sa at han ville mislike det om jeg ikke skiftet navn om vi mot formodning skulle bli skilt en gang.

Jeg ville også foretrekke at min mann skiftet tilbake til opprinnelig navn om han hadde tatt mitt etternavn. Jeg synes det blir feil feil og atter feil.

Skrevet

Jaa, tatt tilbake mitt pikenavn - og gitt det til barna som mellomnavn i samme slengen.

Skrevet

Er ikke gift eller har barn enda, men jeg vil ha samme etternavn som barna mine. Hvis han ikke frir vil jeg at barna skal ha mitt navn.

Skrevet

Jeg bytta. Hadde mitt som mellom navn, og det samma har ungene.. men jeg bare strøyk xen sitt.. så heter jo nesten det samme som ungene da :)

Skrevet

Heri huset lar ikke navnene seg kombinere, så det blur enten mitt eller hans navn, og jeg vil ha det samme som ungene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...