Gå til innhold

Hva er greia med å holde graviditeten hemmelig til uke 12??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For da er man over "faresonen".

 

Er det ikke godt å få støtte og trøst hvis man sier det i uke 5 og evt mister i uke 8?

 

Har aldri forstått dette med å holde det hemmelig. Regner jo med at de får vite om aborten anyway.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke lyst til å fortelle det til noen andre i begynnelsen jeg, synes det var koselig å ha vår egen lille hemmelighet. Så for min del var det ingen 12-ukers grense, den ble fort både en 18 og 20-ukers... Er vel forskjellig hvordan folk vil ha det, noen skriker jo ut at en har eggløsning på facebook, andre er vel litt mer private... synes ingen av delene er feil, vet bare hva som var riktig for meg og oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe ønske om å innvie hele verden i mine private "gleder og sorger" og var veldig glad for det da jeg mistet tidlig. Jeg slapp å skulle svare på alle spørsmålene om hvordan det gikk med magen i ukevis etter SA'en slik en venninne av meg måtte noen mnd seinere da hun mistet etter å ha forkynt for "hele verden" i uke 5 at hun var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare pga "faresonen". Men ventetiden blir mye kortere for både deg og de rundt deg desto lengre du venter med å fortelle.

 

Første gang jeg var gravid fortalte jeg det til alle, gud, så lang ventetiden ble. Alle pratet jo bare med meg om baby osv fra jeg var 5 uker på vei...

 

Denne gangen har vi holdt det skjult, er nå i uke 10 - tiden har gått kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er slett ikke sikkert de får vite om aborten. Jeg mistet en gang og var utrolig glad for at ikke kreti og pleti visste om det. Har du mistet noen gang selv? Nå opplever sikkert alle det ulikt, men for meg var dette veldig personlig og veldig vondt, jeg ønsket ikke å motta trøst i form av "det var sikkert noe galt med fosteret, så da var det jo best at kroppen ordnet opp selv" som jeg hører alle sier til dem som mister. Sikkert sant, men der og da var det ikke slik at det føltes bra å miste liksom. En slipper også at ikke alle får med seg at man har mistet og dermed kommer flere uker, ja enda til måneder, senere og spør hvordan det går med svangerskapet, når terminen er osv. Sikkert veldig gøy. Vi er ulike. Noen liker mye sympati og bære sin sorg utenpå, andre foretrekker å slippe å møte sympati i frykt for å knekke sammen offentlig og vil heller pleie sin sorg privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar alle sammen, unntatt anonym 19:55 som får sin straff for å være så unødvendig stygg i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...